C 2016

Recepce Dostojevského románu Zločin a trest v české a slovenské meziválečné literatuře. Poetologické paralely

PAUČOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Recepce Dostojevského románu Zločin a trest v české a slovenské meziválečné literatuře. Poetologické paralely

Název anglicky

Reception of the Novel Crime and Punishment by F. M. Dostoyevsky in the Czech and Slovak Interwar Prose. Poetological Parallels

Autoři

PAUČOVÁ, Lenka (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Poetika prózy v česko-slovenských souvislostech, od s. 135-142, 8 s. 2016

Nakladatel

Jan Sojnek - Galium

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00090026

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-906183-3-6

Klíčová slova česky

Dostojevskij; Zločin a trest; recepce; Nohejl; Urban; komparativní přístup

Klíčová slova anglicky

Dostoyevsky; The Crime and Punishment; Nohejl; Urban; comparative approach

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2017 09:53, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

Autorka se v přítomné studii věnuje recepci románu F. M. Dostojevského Zločin a trest (1866) v české a slovenské literatuře meziválečného období. Zaměřuje se na dvě díla – román českého prozaika Miloslava Nohejla Svět nic neví (1934) a novelu Za Vyšným mlynom (1926) slovenského spisovatele Mila Urbana. Zkoumaná díla autorka srovnává na základě jejich žánru, motiviky, konstelace postav, ale také z hlediska incipitu, explicitu a symboliky ukryté v dílech.

Anglicky

The author of the present study deals with the novel by F. M. Dostoevsky Crime and Punishment (1866) and its reception in both Czech and Slovak literature of the interwar period. She pays attention to the novel The World Knows Nothing (1934) written by Czech prosaist Miloslav Nohejl and to novella Behind the Upper Mill (1926) by Slovak writer Milo Urban. The author compares these works according to their genre, motifs, characters, and also to the incipit, explicit, symbology hidden in works.