2016
Recepce Dostojevského románu Zločin a trest v české a slovenské meziválečné literatuře. Poetologické paralely
PAUČOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Recepce Dostojevského románu Zločin a trest v české a slovenské meziválečné literatuře. Poetologické paralely
Název anglicky
Reception of the Novel Crime and Punishment by F. M. Dostoyevsky in the Czech and Slovak Interwar Prose. Poetological Parallels
Autoři
PAUČOVÁ, Lenka (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Poetika prózy v česko-slovenských souvislostech, od s. 135-142, 8 s. 2016
Nakladatel
Jan Sojnek - Galium
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00090026
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-906183-3-6
Klíčová slova česky
Dostojevskij; Zločin a trest; recepce; Nohejl; Urban; komparativní přístup
Klíčová slova anglicky
Dostoyevsky; The Crime and Punishment; Nohejl; Urban; comparative approach
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2017 09:53, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Autorka se v přítomné studii věnuje recepci románu F. M. Dostojevského Zločin a trest (1866) v české a slovenské literatuře meziválečného období. Zaměřuje se na dvě díla – román českého prozaika Miloslava Nohejla Svět nic neví (1934) a novelu Za Vyšným mlynom (1926) slovenského spisovatele Mila Urbana. Zkoumaná díla autorka srovnává na základě jejich žánru, motiviky, konstelace postav, ale také z hlediska incipitu, explicitu a symboliky ukryté v dílech.
Anglicky
The author of the present study deals with the novel by F. M. Dostoevsky Crime and Punishment (1866) and its reception in both Czech and Slovak literature of the interwar period. She pays attention to the novel The World Knows Nothing (1934) written by Czech prosaist Miloslav Nohejl and to novella Behind the Upper Mill (1926) by Slovak writer Milo Urban. The author compares these works according to their genre, motifs, characters, and also to the incipit, explicit, symbology hidden in works.