B 2015

Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii

BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii

Název česky

Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii

Název anglicky

The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders

Autoři

BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ a Věra VOJTOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 303 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-8131-4

Klíčová slova česky

etopedie; speciální pedagogika; speciální edukační potřeba; informovaná intervence; inkluze ve vzdělávání; porucha chování; problémy v chování

Klíčová slova anglicky

special education; special educational needs; informed intervention; inclusion; behavioural disorder; behavioural difficulties

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 6. 2016 09:29, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Monografie reaguje na konkrétní potřeby školské praxe posílit cílenou speciálněpedagogickou práci s dětmi v riziku/s problémy/s poruchami chování. Poskytuje aktuálními výzkumy podložené informace o specifických potřebách dětí, pedagogů i pedagogických procesů. Nabízí širokou platformu zdrojů pro změny a rozvoj strategií v přímé práci s cílovou skupinou a v rozvoji školského a institucionálního prostředí ve prospěch inkluze těchto dětí do běžných sociálních struktur jejich každodenního života s perspektivou kvality života v dospělosti. Kapitoly knihy reprezentují zjištění z výzkumných šetření, která se předmětem svého zájmu dotýkala jak tématu resilience dětí vůči rozmanitým rizikům, tak tématu intervence v inkluzivně pojaté etopedii.

Anglicky

The publication reacts to the particular needs of school practice to strengthen the targeted Special Education of children at risk/with behavioural disorders. It is a reflection of the actual development in the field of Education of Children with Behavioural Difficulties/Disorders defined as the transformation of the Institutional Education and delegation of Intervention to mainstream schools and other social environments natural for a child. The publication provides a range of information about specific educational needs of children, teachers and educational processes based on the actual research.