BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii (The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 303 pp. ISBN 978-80-210-8131-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii
Name in Czech Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii
Name (in English) The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders
Authors BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ and Věra VOJTOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 303 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8131-4
Keywords (in Czech) etopedie; speciální pedagogika; speciální edukační potřeba; informovaná intervence; inkluze ve vzdělávání; porucha chování; problémy v chování
Keywords in English special education; special educational needs; informed intervention; inclusion; behavioural disorder; behavioural difficulties
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 1/6/2016 09:29.
Abstract
Monografie reaguje na konkrétní potřeby školské praxe posílit cílenou speciálněpedagogickou práci s dětmi v riziku/s problémy/s poruchami chování. Poskytuje aktuálními výzkumy podložené informace o specifických potřebách dětí, pedagogů i pedagogických procesů. Nabízí širokou platformu zdrojů pro změny a rozvoj strategií v přímé práci s cílovou skupinou a v rozvoji školského a institucionálního prostředí ve prospěch inkluze těchto dětí do běžných sociálních struktur jejich každodenního života s perspektivou kvality života v dospělosti. Kapitoly knihy reprezentují zjištění z výzkumných šetření, která se předmětem svého zájmu dotýkala jak tématu resilience dětí vůči rozmanitým rizikům, tak tématu intervence v inkluzivně pojaté etopedii.
Abstract (in English)
The publication reacts to the particular needs of school practice to strengthen the targeted Special Education of children at risk/with behavioural disorders. It is a reflection of the actual development in the field of Education of Children with Behavioural Difficulties/Disorders defined as the transformation of the Institutional Education and delegation of Intervention to mainstream schools and other social environments natural for a child. The publication provides a range of information about specific educational needs of children, teachers and educational processes based on the actual research.
PrintDisplayed: 27/4/2024 02:09