B 2016

Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální

OŠLEJŠKOVÁ, Hana a Marie VÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální

Název anglicky

Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools

Vydání

3. dotisk 1. vyd. Brno, 310 s. 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-6673-1

Štítky

Změněno: 1. 6. 2016 15:06, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání.

Anglicky

The book covers the topic of an inter-faculty research project Inclusion in Schools as an Interdisciplinary Issue. Basis, Conditions and Strategies for Implementation. Attention is focused on teaching pupils with severe disabilities and the broader context of their education. The book is divided into five thematic sections and eighteen chapters covering following topics: theoretical background, focusing on the participation of a person with a disability in society, comprehensive rehabilitation resources and psychological and mental hygiene issues in teaching pupils with disabilities in terms of inclusion, legislative framework and the clinical picture of diseases. Two main topics deal with the characteristics of pupils with disabilities, conditions and strategies for teaching them.