9. Didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků (9 th Didactic International Conference. Proceeding). Novotná, Jiřina (ed.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 247 pp. ISBN 978-80-210-8143-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name 9. Didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků
Name in Czech 9. Didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků
Name (in English) 9 th Didactic International Conference. Proceeding
Authors
Novotná, Jiřina (ed.).
Edition 1. vyd. Brno, 247 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-210-8143-7
Keywords (in Czech) Motivace; matematika; přírodovědné předměty; problémy vysokoškolské matematiky; oborové didaktiky; interaktivní učební text, elektronická učebnice, mobilní vzdělávání
Keywords in English Motivation; mathematics; sciences problems of mathematics at universities; didactics; interactive educational text; electronic textbook; iBooks; mobile education.
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 1/6/2016 15:30.
Abstract
Práce s matematickou tématikou jsou věnovány perspektivním metodám ve výuce algebry, geometrie a informatiky. Přírodovědně zaměřené práce se zabývají zajímavými přírodními jevy a otázkami didaktickými. Autoři sborníku doufají, že jejich práce poslouží jako inspirace pro práci učitelů na všech typech škol a pomůže zvýšit zájem mladé generace o matematiku a přírodní vědy.
Abstract (in English)
Mathematically oriented works deal with perspective educational methods in algebra, geometry and informatics. Sciences, focused work dealing with interesting natural phenomena and issues didactic (teaching of practical lessons and supplements of textbooks). The authors of proceedings hope that their works will be inspiration for teachers at basic schools in their difficult work.
PrintDisplayed: 26/4/2024 13:59