PODROUŽKOVÁ, Lucie. Shakespearovský kánon v díle Toma Stopparda. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 194 s. ISBN 978-80-210-8062-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Shakespearovský kánon v díle Toma Stopparda
Název česky Shakespearovský kánon v díle Toma Stopparda
Název anglicky Shakespearean Canon in the Works of Tom Stoppard
Autoři PODROUŽKOVÁ, Lucie.
Vydání 1. vyd. Brno, 194 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-8062-1
Klíčová slova česky Tom Stoppard; William Shakespeare; současné britské drama; kulturní tradice; kulturní dědictví; shakespearovský kánon; film; povaha a role umění.
Klíčová slova anglicky Tom Stoppard; William Shakespeare; contemporary British drama; cultural tradition; cultural heritage; Shakespearean canon; film; nature and function of art.
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 3. 6. 2016 11:37.
Anotace
Tato publikace se zabývá shakespearovskou inspirací v díle současného britského dramatika Toma Stopparda. Práce definuje kánon jako průsečík kulturní tradice a kulturního dědictví a posléze analyzuje tři ze Stoppardových děl, která se shakespearovským kánonem bezprostředně pracují: hru Rosenkrantz a Guildenstern jsou mrtvi, v níž je Shakespeare nahlížen z obrácené perspektivy, dvouaktovku Doggův Hamlet, Krhútův Makbeth, kde je Shakespeare použit prostřednictvím redukce, a scénář k filmu Zamilovaný Shakespeare, který k Shakespearovi přistupuje pomocí fúze dějové linie snímku se zápletkou Shakespearova dramatu. Shakespeare – jeho dílo, osobnost i kult – je Stoppardem chápán jako univerzální symbol umělce a umění, jeho podstaty a funkce.
Anotace anglicky
The publication examines the nature of Shakespearean inspiration in the works of Tom Stoppard. It commences with a definition of the canon as an intersection of cultural tradition and cultural heritage, and proceeds with an in-depth analysis of three Stoppard’s works which are directly linked to the Shakespearean canon: the play Rosencrantz and Guildenstern Are Dead, which approaches Shakespeare from a reversed perspective, combined one-acts Dogg’s Hamlet, Cahoot’s Macbeth, which feature Shakespeare in the form of reduction, and the screenplay Shakespeare in Love, where the film narrative and Shakespeare’s drama interact in various degrees of collision and fusion. Stoppard understands Shakespeare – his works, personality and cult – as a universal symbol of the artist and of art.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 23:46