2016
HOW TO IMPROVE SUCCESS RATE IN STEM COURSES: THE IMPORTANCE OF ACTIVE LEARNING
MATULOVÁ, Markéta a Petra ŠIRŮČKOVÁZákladní údaje
Originální název
HOW TO IMPROVE SUCCESS RATE IN STEM COURSES: THE IMPORTANCE OF ACTIVE LEARNING
Autoři
MATULOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Petra ŠIRŮČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Praha, Proceedings of the 13th International conference on Efficiency and Responsibility in Education, od s. 366-373, 8 s. 2016
Nakladatel
Czech University of Life Sciences Prague
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/16:00090100
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-213-2646-0
Klíčová slova anglicky
Active learning; classroom voting; computer labs; mathematics; statistics; support centre.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 8. 2018 22:08, Ing. Mgr. Markéta Matulová, Ph.D.
Anotace
V originále
Science, Technology, Engineering and Math (STEM) subjects are usually not very popular among students, which can be caused by their high failure rate. These subjects are often perceived as too difficult and useless. Active learning, in which students are engaged with their learning through discussion, reflection or collaboration (as opposed to passive listening and notetaking) has proved to have significant potential for improving understanding and study outcomes in STEM disciplines. We try to integrate some elements of active learning to our subjects and this paper evaluates the effect of their application on study results in the course Statistics 2.
Návaznosti
MUNI/A/1234/2015, interní kód MU |
| ||
MUNI/FR/1435/2015, interní kód MU |
|