D 2016

HOW TO IMPROVE SUCCESS RATE IN STEM COURSES: THE IMPORTANCE OF ACTIVE LEARNING

MATULOVÁ, Markéta a Petra ŠIRŮČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

HOW TO IMPROVE SUCCESS RATE IN STEM COURSES: THE IMPORTANCE OF ACTIVE LEARNING

Autoři

MATULOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Petra ŠIRŮČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Praha, Proceedings of the 13th International conference on Efficiency and Responsibility in Education, od s. 366-373, 8 s. 2016

Nakladatel

Czech University of Life Sciences Prague

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/16:00090100

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-213-2646-0

Klíčová slova anglicky

Active learning; classroom voting; computer labs; mathematics; statistics; support centre.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 8. 2018 22:08, Ing. Mgr. Markéta Matulová, Ph.D.

Anotace

V originále

Science, Technology, Engineering and Math (STEM) subjects are usually not very popular among students, which can be caused by their high failure rate. These subjects are often perceived as too difficult and useless. Active learning, in which students are engaged with their learning through discussion, reflection or collaboration (as opposed to passive listening and notetaking) has proved to have significant potential for improving understanding and study outcomes in STEM disciplines. We try to integrate some elements of active learning to our subjects and this paper evaluates the effect of their application on study results in the course Statistics 2.

Návaznosti

MUNI/A/1234/2015, interní kód MU
Název: Matematické a statistické modelování (Akronym: Matematické a statistické modelování)
Investor: Masarykova univerzita, Matematické a statistické modelování, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/FR/1435/2015, interní kód MU
Název: Zavedení online hlasování do předmětů matematicko-statistického základu na ESF MU
Investor: Masarykova univerzita, Zavedení online hlasování do předmětů matematicko-statistického základu na ESF MU