MATULOVÁ, Markéta a Petra ŠIRŮČKOVÁ. HOW TO IMPROVE SUCCESS RATE IN STEM COURSES: THE IMPORTANCE OF ACTIVE LEARNING. In Martin Flégl, Milan Houška, Igor Krejčí. Proceedings of the 13th International conference on Efficiency and Responsibility in Education. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, 2016, s. 366-373. ISBN 978-80-213-2646-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název HOW TO IMPROVE SUCCESS RATE IN STEM COURSES: THE IMPORTANCE OF ACTIVE LEARNING
Autoři MATULOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Petra ŠIRŮČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Praha, Proceedings of the 13th International conference on Efficiency and Responsibility in Education, od s. 366-373, 8 s. 2016.
Nakladatel Czech University of Life Sciences Prague
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00090100
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-213-2646-0
Klíčová slova anglicky Active learning; classroom voting; computer labs; mathematics; statistics; support centre.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Mgr. Markéta Matulová, Ph.D., učo 8987. Změněno: 27. 8. 2018 22:08.
Anotace
Science, Technology, Engineering and Math (STEM) subjects are usually not very popular among students, which can be caused by their high failure rate. These subjects are often perceived as too difficult and useless. Active learning, in which students are engaged with their learning through discussion, reflection or collaboration (as opposed to passive listening and notetaking) has proved to have significant potential for improving understanding and study outcomes in STEM disciplines. We try to integrate some elements of active learning to our subjects and this paper evaluates the effect of their application on study results in the course Statistics 2.
Návaznosti
MUNI/A/1234/2015, interní kód MUNázev: Matematické a statistické modelování (Akronym: Matematické a statistické modelování)
Investor: Masarykova univerzita, Matematické a statistické modelování, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/FR/1435/2015, interní kód MUNázev: Zavedení online hlasování do předmětů matematicko-statistického základu na ESF MU
Investor: Masarykova univerzita, Zavedení online hlasování do předmětů matematicko-statistického základu na ESF MU
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:06