J 2016

Thinking creatively: Introducing new didactic methods into a course of English for Laboratory Technicians

VÁCLAVÍK, Ladislav

Základní údaje

Originální název

Thinking creatively: Introducing new didactic methods into a course of English for Laboratory Technicians

Název česky

Myslet tvůrčím způsobem: zavádění nových didaktických metod v rámci kurzu Angličtina pro laboratorní techniky

Autoři

VÁCLAVÍK, Ladislav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS), De Gruyter, 2016, 2191-611X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14640/16:00090137

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

ESP; inovace, kolaborativní učení; kreativita; skupinová výuka; motivace

Klíčová slova anglicky

ESP; innovation; collaboration; creativity; group work; motivation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2018 13:53, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

A short study in how the newest trends in language teaching have been implemented in a specific course of English at Masaryk university. English for Laboratory Technicians is one ot the courses which have undergone substantial changes. These concern primarily the curriculum, based originally on a textbook and rebuildt significantly so that its structure corresponds more closely tu students´ needs. Three basic methodological building blocks underpinning the practical teaching process are introduced and briefly discussed: the concept of creativity, collaborative learning and motivation.

Česky

Studie zabývající se implementací nejnovějších učebních metod do výuky angličtiny na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity.