2016
Thinking creatively: Introducing new didactic methods into a course of English for Laboratory Technicians
VÁCLAVÍK, LadislavZákladní údaje
Originální název
Thinking creatively: Introducing new didactic methods into a course of English for Laboratory Technicians
Název česky
Myslet tvůrčím způsobem: zavádění nových didaktických metod v rámci kurzu Angličtina pro laboratorní techniky
Autoři
VÁCLAVÍK, Ladislav (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS), De Gruyter, 2016, 2191-611X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/16:00090137
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
ESP; inovace, kolaborativní učení; kreativita; skupinová výuka; motivace
Klíčová slova anglicky
ESP; innovation; collaboration; creativity; group work; motivation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2018 13:53, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
A short study in how the newest trends in language teaching have been implemented in a specific course of English at Masaryk university. English for Laboratory Technicians is one ot the courses which have undergone substantial changes. These concern primarily the curriculum, based originally on a textbook and rebuildt significantly so that its structure corresponds more closely tu students´ needs. Three basic methodological building blocks underpinning the practical teaching process are introduced and briefly discussed: the concept of creativity, collaborative learning and motivation.
Česky
Studie zabývající se implementací nejnovějších učebních metod do výuky angličtiny na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity.