D 2016

Komunikační strategie představitelů českých křesťanských církví v sociální síti Facebook

MOTAL, Jan

Základní údaje

Originální název

Komunikační strategie představitelů českých křesťanských církví v sociální síti Facebook

Autoři

Vydání

Praha, Komunikace církve: náboženství a jeho prvky ve virtuální realitě, od s. 65-72, 8 s. 2016

Nakladatel

Karlova Univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

ISBN

978-80-87404-59-1

Klíčová slova česky

Křesťanství; církev; sociální média; sociální sítě; obsahová analýza

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 13. 6. 2016 10:37, doc. MgA. Jan Motal, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je představit výsledky analýzy komunikačních strategií představitelů vybraných českých křesťanských církví v sociální síti Facebook kombinovanými kvantitativními a kvalitativními metodami. Analýza se zaměřuje zvláště na otázku, nakolik zástupci církví používají sociální sítě ke komunikaci vlastních názorů a k aktivnímu dialogu s uživateli sítí a nakolik je sociální síť využívána jen jako doplňkové propagační médium. Rovněž je sledována tematická náplň této komunikace. Výsledky charakterizují strukturu komunikace představitelů vybraných křesťanských církví v prostředí sociálních sítí a jsou interpretovány ve vztahu k pozici církví v české společnosti.

Česky

Cílem příspěvku je představit výsledky analýzy komunikačních strategií představitelů vybraných českých křesťanských církví v sociální síti Facebook kombinovanými kvantitativními a kvalitativními metodami. Analýza se zaměřuje zvláště na otázku, nakolik zástupci církví používají sociální sítě ke komunikaci vlastních názorů a k aktivnímu dialogu s uživateli sítí a nakolik je sociální síť využívána jen jako doplňkové propagační médium. Rovněž je sledována tematická náplň této komunikace. Výsledky charakterizují strukturu komunikace představitelů vybraných křesťanských církví v prostředí sociálních sítí a jsou interpretovány ve vztahu k pozici církví v české společnosti.