2016
Mediální a informační gramotnost fragmentovaného světa: Krize autorit, krize důvěry
MACEK, JakubZákladní údaje
Originální název
Mediální a informační gramotnost fragmentovaného světa: Krize autorit, krize důvěry
Název anglicky
Media and Information Literacy in the Fragmented World: Crisis of Authorities, Crisis of Trust
Autoři
Vydání
NASIV, 2016
Další údaje
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Změněno: 30. 8. 2016 15:37, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Anotace
V originále
Mnohohlasnost online prostředí je již od 90. let je předjímána a vítána jako jeden ze zdrojů kýžené plurality vědění. Její reálné naplnění ale zjevně není neproblematické – multiplikace zdrojů vědění otevírá prostor nejen idealizovanému rozumu, ale i relativizaci hierarchií autorit, manipulaci a nejistotě. Jaké jsou důsledky takové situace? A jak má v polyfonní situaci vypadat funkční mediální a informační gramotnost?
Návaznosti
MUNI/A/1173/2015, interní kód MU |
|