p 2016

Mediální a informační gramotnost fragmentovaného světa: Krize autorit, krize důvěry

MACEK, Jakub

Základní údaje

Originální název

Mediální a informační gramotnost fragmentovaného světa: Krize autorit, krize důvěry

Název anglicky

Media and Information Literacy in the Fragmented World: Crisis of Authorities, Crisis of Trust

Autoři

Vydání

NASIV, 2016

Další údaje

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství
Změněno: 30. 8. 2016 15:37, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.

Anotace

V originále

Mnohohlasnost online prostředí je již od 90. let je předjímána a vítána jako jeden ze zdrojů kýžené plurality vědění. Její reálné naplnění ale zjevně není neproblematické – multiplikace zdrojů vědění otevírá prostor nejen idealizovanému rozumu, ale i relativizaci hierarchií autorit, manipulaci a nejistotě. Jaké jsou důsledky takové situace? A jak má v polyfonní situaci vypadat funkční mediální a informační gramotnost?

Návaznosti

MUNI/A/1173/2015, interní kód MU
Název: Vybrané aktuální problémy mediálního výzkumu
Investor: Masarykova univerzita, Vybrané aktuální problémy mediálního výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty