D 2016

Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum

KOMENDA, Martin, Matěj KAROLYI, Andrea POKORNÁ, Martin VÍTA, Vincent KRÍŽ et. al.

Základní údaje

Originální název

Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum

Autoři

KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Matěj KAROLYI (203 Česká republika, domácí), Andrea POKORNÁ (203 Česká republika, domácí), Martin VÍTA (203 Česká republika, domácí) a Vincent KRÍŽ (203 Česká republika)

Vydání

Warzaw; Los Alamitos, Annals of Computer Science and Information Systems, Volume 8 : Proceedings of the 2016 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, od s. 287-290, 4 s. 2016

Nakladatel

Polskie Towarzystwo Informatyczne; Institute of Electrical and Electronics Engineers

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14110/16:00090196

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-83-60810-90-3

ISSN

UT WoS

000392436600045

Klíčová slova anglicky

automatic keyword extraction; medical and healthcare curriculum; CRIPS-DM

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2020 14:13, Mgr. Tereza Miškechová

Anotace

V originále

Medical and healthcare study programmes are quite complicated in terms of branched structure and heterogeneous content. In logical sequence a lot of requirements and demands placed on students appear there. This paper focuses on an innovative way how to discover and understand complex curricula using modern information and communication technologies. We introduce an algorithm for curriculum metadata automatic processing -- automatic keyword extraction based on unsupervised approaches, and we demonstrate a real application during a process of innovation and optimization of medical education. The outputs of our pilot analysis represent systematic description of medical curriculum by three different approaches (centrality measures) used for relevant keywords extraction. Further evaluation by senior curriculum designers and guarantors is required to obtain an objective benchmark.

Návaznosti

2014-1-CZ01-KA203-002002, interní kód MU
Název: Clinical ReasOning skills Enhancements with the use of SimUlations and algorithmS (Akronym: CROESUS)
Investor: Evropská unie, Clinical ReasOning skills Enhancements with the use of SimUlations and algorithmS, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
2015-1-CZ01-KA203-013935, interní kód MU
Název: Medical Curriculum Innovations (Akronym: MEDCIN)
Investor: Evropská unie, Medical Curriculum Innovations, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže