2016
Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum
KOMENDA, Martin, Matěj KAROLYI, Andrea POKORNÁ, Martin VÍTA, Vincent KRÍŽ et. al.Základní údaje
Originální název
Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum
Autoři
KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Matěj KAROLYI (203 Česká republika, domácí), Andrea POKORNÁ (203 Česká republika, domácí), Martin VÍTA (203 Česká republika, domácí) a Vincent KRÍŽ (203 Česká republika)
Vydání
Warzaw; Los Alamitos, Annals of Computer Science and Information Systems, Volume 8 : Proceedings of the 2016 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, od s. 287-290, 4 s. 2016
Nakladatel
Polskie Towarzystwo Informatyczne; Institute of Electrical and Electronics Engineers
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14110/16:00090196
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-83-60810-90-3
ISSN
UT WoS
000392436600045
Klíčová slova anglicky
automatic keyword extraction; medical and healthcare curriculum; CRIPS-DM
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2020 14:13, Mgr. Tereza Miškechová
Anotace
V originále
Medical and healthcare study programmes are quite complicated in terms of branched structure and heterogeneous content. In logical sequence a lot of requirements and demands placed on students appear there. This paper focuses on an innovative way how to discover and understand complex curricula using modern information and communication technologies. We introduce an algorithm for curriculum metadata automatic processing -- automatic keyword extraction based on unsupervised approaches, and we demonstrate a real application during a process of innovation and optimization of medical education. The outputs of our pilot analysis represent systematic description of medical curriculum by three different approaches (centrality measures) used for relevant keywords extraction. Further evaluation by senior curriculum designers and guarantors is required to obtain an objective benchmark.
Návaznosti
2014-1-CZ01-KA203-002002, interní kód MU |
| ||
2015-1-CZ01-KA203-013935, interní kód MU |
|