a 2016

Word2vec in practice: A similarity analysis of medical and healthcare disciplines

KOMENDA, Martin, Martin VÍTA, Matěj KAROLYI, Vincent KRÍŽ, Andrea POKORNÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Word2vec in practice: A similarity analysis of medical and healthcare disciplines

Autoři

KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Martin VÍTA (203 Česká republika), Matěj KAROLYI (203 Česká republika), Vincent KRÍŽ (703 Slovensko) a Andrea POKORNÁ (203 Česká republika)

Vydání

2016

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14110/16:00090197

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

Klíčová slova anglicky

Curriculum mapping; word2vec; medical and healthcare education; similarity analysis

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 11. 2021 12:11, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

Modern high-quality education is based on guaranteed, structured and well-balanced curricula covering the necessary scope of knowledge and skills required in subsequent practice, which respond to changing epidemiological profiles, health systems challenges and population health needs. The general idea is to obtain vector representations of words included in descriptions of disciplines, represent the textual content in a vector space (word2vec in particular) and visualise the results of similarity analysis as an interactive web-based report. We present the findings of the real application of the word2vec approach on curriculum data and reflect on its implications in the long-term process of curriculum innovation. The paper describes an appealing way of exploring that can be helpful to anyone who is involved in the complicated and time-consuming process of curriculum design at institutions of higher education. The final visual report serves as a comprehensive overview on selected parts of curriculum described in each discipline in order to provide transparent data for further evaluation.

Návaznosti

2015-1-CZ01-KA203-013935, interní kód MU
Název: Medical Curriculum Innovations (Akronym: MEDCIN)
Investor: Evropská unie, Medical Curriculum Innovations, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže