KOMENDA, Martin, Martin VÍTA, Matěj KAROLYI, Vincent KRÍŽ a Andrea POKORNÁ. Word2vec in practice: A similarity analysis of medical and healthcare disciplines. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Word2vec in practice: A similarity analysis of medical and healthcare disciplines
Autoři KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Martin VÍTA (203 Česká republika), Matěj KAROLYI (203 Česká republika), Vincent KRÍŽ (703 Slovensko) a Andrea POKORNÁ (203 Česká republika).
Vydání 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14110/16:00090197
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Klíčová slova anglicky Curriculum mapping; word2vec; medical and healthcare education; similarity analysis
Štítky OPTIMED
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 18. 11. 2021 12:11.
Anotace
Modern high-quality education is based on guaranteed, structured and well-balanced curricula covering the necessary scope of knowledge and skills required in subsequent practice, which respond to changing epidemiological profiles, health systems challenges and population health needs. The general idea is to obtain vector representations of words included in descriptions of disciplines, represent the textual content in a vector space (word2vec in particular) and visualise the results of similarity analysis as an interactive web-based report. We present the findings of the real application of the word2vec approach on curriculum data and reflect on its implications in the long-term process of curriculum innovation. The paper describes an appealing way of exploring that can be helpful to anyone who is involved in the complicated and time-consuming process of curriculum design at institutions of higher education. The final visual report serves as a comprehensive overview on selected parts of curriculum described in each discipline in order to provide transparent data for further evaluation.
Návaznosti
2015-1-CZ01-KA203-013935, interní kód MUNázev: Medical Curriculum Innovations (Akronym: MEDCIN)
Investor: Evropská unie, Medical Curriculum Innovations, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 09:56