k 2016

TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (vývoj, podoba a využití ve školách)

CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKA

Základní údaje

Originální název

TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (vývoj, podoba a využití ve školách)

Název anglicky

TIM - Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (Development, Structure and its Utility in Schools)

Vydání

Eduspace, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

TIM; psychometry
Změněno: 26. 10. 2016 13:16, Mgr. Hynek Cígler, Ph.D.

Anotace

V originále

V České republice dosud chyběl psychometricky ověřený test k identifikaci mimořádného matematického nadání. Z tohoto důvodu jsme na našem pracovišti vyvinuli Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (TIM), který je určený pro měření matematických schopností v pásmu středního a vyššího nadprůměru u žáků 3.–5. tříd. Po krátkém teoretickém úvodu do problematiky nadání popíšeme komplexní proces vývoje testu TIM, způsob jeho ověření a zejména možnosti jeho využití v pedagogické praxi.

Anglicky

Any psychometrically validated test for identifying mathematical talent has been missing in the Czech Republic. This was the reason to develop Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (TIM), which is designated to measure math ability of 3rd to 5th grade scholars in the above-average range. After the short theoretical introduction, we speak about the complex research behind the TIM development, the process of its validation and the possibilities of its using in the educational practice.