NOVÁ, Jana. Social media in sport and their influence on culture of sports organizations. In Ferenčíková Soňa, Mária Tajtáková. Digitalization of Society, Economy and Market: Current Issues and Challenges. Trenčín: Trenčín : Vysoká škola manažmentu, 2016, 2016, s. 225-240. ISBN 978-80-89306-32-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Social media in sport and their influence on culture of sports organizations
Autoři NOVÁ, Jana (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání Trenčín, Digitalization of Society, Economy and Market: Current Issues and Challenges, od s. 225-240, 16 s. 2016.
Nakladatel Trenčín : Vysoká škola manažmentu, 2016
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14510/16:00090246
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-89306-32-9
Klíčová slova česky Sociálne médiá; Športové organizácie; Organizačná kultúra; Marketing vzťahov
Klíčová slova anglicky Social Media; Sports Organizations; Organizational culture; Relationship Marketing
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Roučová, DiS., učo 169540. Změněno: 10. 4. 2017 08:25.
Anotace
The development of social media and their use in sport is increasingly at the heart of academics as well as experts from practice. Main benefits posed by new media is mainly associated with their use for marketing purposes and to strengthen interaction with the customer in sport. So far there is a lack of studies who would examine of how social media affects the organizational culture of sports organizations. Therefore, this article focusing on a qualitative content analysis of selected articles using software Atlas.ti and thematic coding techniques to identify changes in the culture of sports organizations, which were brought by the utilization of social media. Results of the analysis, which describe the full range of effects of social media in relation to the organizational culture of sports organizations have highlighted the need for further research in this area for a deeper understanding of the impact of social media on the internal environment of sports
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 14:55