KUNC, Josef a Zdeněk DVOŘÁK. Atraktivita brněnských nákupních center pro teenagery: Vaňkovka nebo Olympia. In V. Klímová, V. Žítek. XIX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 556-564. ISBN 978-80-210-8273-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-71.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Atraktivita brněnských nákupních center pro teenagery: Vaňkovka nebo Olympia
Název anglicky Attractiveness of Brno shopping centres for teenagers: Vaňkovka or Olympia
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Zdeněk DVOŘÁK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, XIX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, od s. 556-564, 9 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00090252
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8273-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-71
UT WoS 000391253500072
Klíčová slova česky atraktivita nákupních center; Vaňkovka; Olympia; teenageři; Brno
Klíčová slova anglicky shopping centres attractiveness; Vaňkovka; Olympia; teenagers; Brno
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 2. 2. 2017 16:12.
Anotace
Cílem příspěvku je představit vybrané aspekty nákupního chování a nákupních preferencí teenagerů bydlících či studujících v Brně. Pro komparaci byla využita dvě nejoblíbenější a nejvíce navštěvovaná nákupní centra v Brně – Galerie Vaňkovka nacházející se v blízkosti centra a periferní Olympia disponující výrazně širší nabídkou zábavy a trávení volného času. Metodikou výzkumu bylo dotazníkové šetření mezi teenagery (15-19 let) navštěvujícími brněnské střední školy. Přestože nákupní centrum Olympia nabízí návštěvníkům oproti Vaňkovce např. multikino, bowling, lezeckou stěnu, sezónní kluziště, ale i více světových značek módy a obuvi, atraktivitu Vaňkovky mezi mladými lidmi nepřekonává. Olympie je označována za „rozmanitější a víkendovou“ s delším zde stráveným časem, Vaňkovka za „dostupnější a všednodenní“. Atraktivitu Vaňkovky podporuje také výborná dostupnost pěšky či MHD v souvislosti s její polohou mezi hlavním vlakovým a autobusovým nádražím a bezprostřední návazností na historické centrum města.
Anotace anglicky
The aim of this paper is to present the selected aspects of the shopping behavior and preferences of the teenagers living or studying in Brno. Two most popular and most visited shopping centers in Brno were selected for the comparison. – the Vaňkovka Gallery, located near the center and peripheral the Olympia, offering the significantly wider range of entertainment and leisure. The research methodology was the questionnaire survey among teenagers (15-19 years), attending high school in Brno. Although the shopping center Olympia offers the visitors for example: a multiplex cinema, bowling, climbing wall, seasonal ice skating rink, as well as more international brands of fashion and shoes, it does not overcome the attractiveness of the Vaňkovka among young people. Olympia is known as "diverse and weekend" shopping center, with longer spent time here, the Vankovka is more "affordable and everyday" shopping center. The attractiveness of the Vaňkovka also supports excellent accessibility by foot or by public transport, in relation to its location between the main railway and bus stations, and with a direct link to the historic city center.
Návaznosti
MUNI/A/0943/2015, interní kód MUNázev: Nákupní centra a nákupní zvyklosti teenagerů: modelový příklad města Brna
Investor: Masarykova univerzita, Nákupní centra a nákupní zvyklosti teenagerů: modelový příklad města Brna, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 8. 10. 2024 20:34