2016
Spokojenost zákazníků, loajalita zákazníků a výkonnost potravinářských podniků
SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁZákladní údaje
Originální název
Spokojenost zákazníků, loajalita zákazníků a výkonnost potravinářských podniků
Název anglicky
Customer Satisfaction, Customer Loyalty and Performance of Food Industry Enterprises
Autoři
SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016, od s. 965-972, 8 s. 2016
Nakladatel
Ekonomická univerzita Bratislava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/16:00088019
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-225-4245-6
Klíčová slova anglicky
Customer satisfaction; customer loyalty; performance of the enterprise; financial ratios; enterprises of food industry
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 7. 2016 09:08, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
V originále
Cílem článku je nalezení vztahu mezi spokojeností zákazníka, loajalitou zákazníka a výkonností podniků zpracovatelského průmyslu (konkrétně z oblasti potravinářského průmyslu). Záměrem výzkumu je určenit, které faktory spokojenosti a loajality zákazníka mají vliv na finanční výkonnost podniků potravinářského průmyslu. Článek vychází ze zjištění, že spokojenost zákazníka se odráží v jeho loajalitě k podniku a tato loajalita se dále odráží ve výkonnosti (ziskovosti) podniku. Výzkum byl proveden na základě dotazníkového šetření na vzorku studentů, kteří reprezentují populaci mladých a informovaných zákazníků. Náhodnně vybrané podniky z odvětví potravinářského průmyslu byly hodnoceny z hlediska zákazníků a finanční výkonnost těchto podniků byla hodnocena na základě účetních dat.
Anglicky
The aim of this article is to find the relationship between customer satisfaction, customer loyalty and business performance of manufacturing enterprises (namely from the area of food industry). The issue of the research is to determine those factors of customer satisfaction and loyalty which affect the financial performance of food industry enterprises. The article is based on a finding that customer satisfaction is reflected in its loyalty to the enterprise and loyalty is consequently reflected in the enterprise performance (profitability). The research was conducted on the basis of questionnaire completed by students representing population of young informed customers. The randomly selected food industry enterprises were evaluated from the customers’ perspective and their financial performance was evaluated on the basis of the accounting data.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaV |
|