MILÉŘ, Tomáš a Eva TRNOVÁ. Historical Perspective on School Experiments in Teaching Physics and Chemistry. Braga, Portugal: Hands-on Scince Network, 2016, s. 105-109. ISBN 978-84-8158-714-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Historical Perspective on School Experiments in Teaching Physics and Chemistry
Název česky Historická perspektiva školního experimentu ve výuce fyziky a chemie
Autoři MILÉŘ, Tomáš a Eva TRNOVÁ.
Vydání Braga, Portugal, od s. 105-109, 5 s. 2016.
Nakladatel Hands-on Scince Network
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-8158-714-2
Klíčová slova česky školní experimenty; přírodovědné vzdělávání; fyzika; chemie; historie; 19. století
Klíčová slova anglicky school experiments; science education; physics; chemistry; history; 19th century
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 3. 2017 10:27.
Anotace
In the paper we investigate the beginnings of school subjects of Physics and Chemistry and their didactics in the Czech lands. They appeared in the curricula of public schools during the 19th century. Teaching content and methods used at those times are still present in the current education. Great number of simple school experiments developed earlier is still being used at modern schools as they adequately and clearly demonstrate laws of nature. Then we present several interesting school experiments selected from original old textbooks and methodology books. At the end the influence of Ernst Mach on the world development of experimental and theoretical physics, philosophy and science education is commemorated.
Anotace česky
V příspěvku zkoumáme počátek fyziky a chemie jako vyučovacích předmětů a jejich didaktik na českém území. Objevily se v kurikulu během 19. století. Obsah i metody se používají dosud. Mnoho jednoduchých experimentů bylo vyvinuto dříve a jsou stále užívány jelikož adekvátně a jasně demonstrují přírodní jevy. Prezentujeme sadu zajímavých školních experimentů vybraných z originálních učebnic a metodických příruček. Závěrem je uveden vliv E. Macha na rozvoj fyziky, filozofie a přírodovědného vzdělávání.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 12:52