a 2016

Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie

ŠINDELKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie

Název česky

Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie

Autoři

ŠINDELKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁ

Vydání

12. MIĘDZYNARODOWE SEMINARIUM DOKTORANCKIE Z ZAKRESU DYDAKTYKI CHEMII, 2016

Další údaje

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

miskoncepce, prekoncepce, tříúrovňový didaktický test, dotazníkové šetření, žákovská kresba
Změněno: 7. 3. 2017 16:48, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková

Anotace

V originále

Přednáška na konferenci: Na začátku výuky předmětu chemie k ní každý z žáků přistupuje s určitými představami o tématech, jež budou v rámci tohoto přírodovědného předmětu probírána. Tyto představy mohou být správné, ale i mylné. Svoji roli v těchto představách hraje názor spolužáků, kteří předmět chemie právě absolvují či jej již absolvovali, ale je zde také mnoho jiných činitelů, jež představy žáků o chemii a jejích tématech správně či mylně formují. Příspěvek se bude věnovat problematice miskoncepcí u žáků 8. ročníku základní školy ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie. Obsahem samotného příspěvku jsou nejčastěji využívané výzkumné metody pro diagnostiku miskoncepcí a prekoncepcí, jako jsou tříúrovňové didaktické testy, dotazníková šetření, rozhovory a v neposlední řadě analýza žákovské kresby. Všechny tyto metody v sobě ukrývají mnoho pozitivních i negativních stránek. Předložený příspěvek seznamuje s výše uvedenými metodami.