ŠINDELKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁ. Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie. In 12. MIĘDZYNARODOWE SEMINARIUM DOKTORANCKIE Z ZAKRESU DYDAKTYKI CHEMII. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie
Název česky Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie
Autoři ŠINDELKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁ.
Vydání 12. MIĘDZYNARODOWE SEMINARIUM DOKTORANCKIE Z ZAKRESU DYDAKTYKI CHEMII, 2016.
Další údaje
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky miskoncepce, prekoncepce, tříúrovňový didaktický test, dotazníkové šetření, žákovská kresba
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Změněno: 7. 3. 2017 16:48.
Anotace
Přednáška na konferenci: Na začátku výuky předmětu chemie k ní každý z žáků přistupuje s určitými představami o tématech, jež budou v rámci tohoto přírodovědného předmětu probírána. Tyto představy mohou být správné, ale i mylné. Svoji roli v těchto představách hraje názor spolužáků, kteří předmět chemie právě absolvují či jej již absolvovali, ale je zde také mnoho jiných činitelů, jež představy žáků o chemii a jejích tématech správně či mylně formují. Příspěvek se bude věnovat problematice miskoncepcí u žáků 8. ročníku základní školy ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie. Obsahem samotného příspěvku jsou nejčastěji využívané výzkumné metody pro diagnostiku miskoncepcí a prekoncepcí, jako jsou tříúrovňové didaktické testy, dotazníková šetření, rozhovory a v neposlední řadě analýza žákovské kresby. Všechny tyto metody v sobě ukrývají mnoho pozitivních i negativních stránek. Předložený příspěvek seznamuje s výše uvedenými metodami.
VytisknoutZobrazeno: 23. 6. 2024 08:58