B 2015

Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí

RÖDEROVÁ, Petra

Basic information

Original name

Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí

Name (in English)

Personality Development and Education of Persons with Visual Impairment

Edition

1. vyd. Brno, 203 pp. 2015

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-8091-1

Keywords (in Czech)

osobnost člověka, žák/člověk s postižením zraku, nevidomý, slabozraký, edukace, rozvoj potencialit, klíčové kompetence, sociální kompetence, specifické kompetence, předprofesní a profesní příprava, autonomie, sebepojetí, poradenství, kvalita života, inkluze

Keywords in English

personality, pupil/person with visual impairment, blind, partially sighted person, education, developing potential, key competencies, social competencies, specific competencies prevocational and vocational training, autonomy, self-concept, counselling, quality of life, inclusion

Tags

Změněno: 8/7/2016 14:21, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Text monografie pojednává o možnostech rozvoje osobnosti žáka s postižením zraku v procesu edukace. Zaměřujeme se na rozvoj potencialit žáka s postižením zraku s cílem nabytí kompetencí pro autonomní a šťastný život. Součástí odborné publikace je výzkumné šetření, které poukázalo na problematické oblasti v rozvoji kompetencí žáků s postižením zraku s doporučením pro pedagogickou praxi.

In English

The book deals with possibilities of development of personality of pupils with visual impairment during education. Our focus is put on the development of potential of pupils with visual impairment with the aim of developing competencies for autonomous and happy life. The research revealed areas in the development of competencies of pupils with visual impairment that need to be thoroughly supported during education. We also formulated recommendations how to enhance competences in the process of education.