Detailed Information on Publication Record
2015
Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí
RÖDEROVÁ, PetraBasic information
Original name
Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí
Name (in English)
Personality Development and Education of Persons with Visual Impairment
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 203 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-8091-1
Keywords (in Czech)
osobnost člověka, žák/člověk s postižením zraku, nevidomý, slabozraký, edukace, rozvoj potencialit, klíčové kompetence, sociální kompetence, specifické kompetence, předprofesní a profesní příprava, autonomie, sebepojetí, poradenství, kvalita života, inkluze
Keywords in English
personality, pupil/person with visual impairment, blind, partially sighted person, education, developing potential, key competencies, social competencies, specific competencies prevocational and vocational training, autonomy, self-concept, counselling, quality of life, inclusion
Tags
Změněno: 8/7/2016 14:21, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Text monografie pojednává o možnostech rozvoje osobnosti žáka s postižením zraku v procesu edukace. Zaměřujeme se na rozvoj potencialit žáka s postižením zraku s cílem nabytí kompetencí pro autonomní a šťastný život. Součástí odborné publikace je výzkumné šetření, které poukázalo na problematické oblasti v rozvoji kompetencí žáků s postižením zraku s doporučením pro pedagogickou praxi.
In English
The book deals with possibilities of development of personality of pupils with visual impairment during education. Our focus is put on the development of potential of pupils with visual impairment with the aim of developing competencies for autonomous and happy life. The research revealed areas in the development of competencies of pupils with visual impairment that need to be thoroughly supported during education. We also formulated recommendations how to enhance competences in the process of education.