2016
Modelové využití QR kódu ve výuce geografie
SVOBODOVÁ, Hana, Eduard HOFMANN, Ivona KEJÍKOVÁ, Radek DURNA, Arnošt DUBOVÝ et. al.Základní údaje
Originální název
Modelové využití QR kódu ve výuce geografie
Název anglicky
Model Use of QR Code in the Teaching of Geography
Autoři
SVOBODOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Eduard HOFMANN (203 Česká republika, domácí), Ivona KEJÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radek DURNA (203 Česká republika, domácí) a Arnošt DUBOVÝ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Geografia Cassoviensis, Košice, Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2016, 1337-6748
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00090332
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
UT WoS
000439326800006
Klíčová slova česky
QR kód; výuka geografie; terénní výuka; ICT technologie; město Brno
Klíčová slova anglicky
QR code; geography teaching; field work; ICT technology; Brno city
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2019 14:28, Dana Nesnídalová
V originále
Do výuky geografie neustále pronikají nové technologie, které je nezbytné ve výuce využívat, aby současná geografie neztrácela kontakt s žáky, kteří tyto technologie používají v běžném životě. To klade vysoké nároky nejen na techniku, ale také na znalosti a dovednosti učitele tyto technologie využívat ve výuce. Jak ukazují některé studie, je chytrý mobilní telefon nebo tablet s vhodně využitými aplikacemi velmi silným výukovým nástrojem a měl by být zahrnut do výuky na všech stupních škol. Článek si klade za cíl představit možnost využití tabletu či chytrého mobilního telefonu ve výuce geografie, konkrétně v terénní výuce podle dánského konceptu BOYD (bring your own device). Konkrétně bude představena možnost využití QR kódu při realizaci terénní výuky. Na katedře geografie PdF MU byla připravena terénní výuka ve městě Brně, která měla formou soutěže s QR kódy seznámit studenty nižších ročníků s prostředím a dopravní obslužností města, zahrnout do výuky pohyb a rovněž ukázat možnosti využití moderních technologií – chytrého mobilního telefonu – ve výuce (GPS tracker, čtečka QR kódu, kompas, fotoaparátu a další aplikace, které má téměř každý student ve svém mobilním telefonu). Příspěvek detailně popisuje jednotlivé fáze této formy terénní výuky včetně zpětné vazby studentů.
Anglicky
New technologies have been constantly entering into the geography teaching. It is necessary to use these technologies during the education process so that the current geography does not lose contact with students who use these technologies in their daily lives. This places high demands not only on technology but also on the knowledge and skills of teachers to use these technologies in teaching. As shown in some studies, the smart cell phone or tablet with appropriate applications is very powerful teaching tool and should be included in education at all school levels. The article aims to introduce the possibility of using a tablet or smart cell phone in the teaching of geography, particularly in the field work according to Danish concept BOYD (Bring Your Own Device). Specifically, the possibility of using the QR code in the implementation of field work will be presented. At the Department of Geography of the Faculty of Education a field work in a form of competition with QR codes in Brno was prepared. Aim of the competition was to get familiarize students of lower grades with environment and transport infrastructure of the city, to include movement into teaching and also to show the possibilities of modern technologies – smart cell phone – in education (GPS tracker, a QR code reader, compass, camera and other applications that almost every student in his/her cell phone). Contribution describes in detail the various stages of the field work, including feedback to the students.
Návaznosti
MUNI/FR/1191/2014, interní kód MU |
|