SVOBODOVÁ, Hana. Poznámky k užití literárního textu ve výuce konverzace středně pokročilých. Online. In Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince). Praha: UJOP UK, 2016, s. 191-195. ISBN 978-80-87238-12-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Poznámky k užití literárního textu ve výuce konverzace středně pokročilých
Název anglicky Notes to the use of literary text conversation in teaching Czech for foreigners
Autoři SVOBODOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince), od s. 191-195, 5 s. 2016.
Nakladatel UJOP UK
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00090352
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-87238-12-7
Klíčová slova česky výuka; čeština pro cizince; jedinec s odlišným mateřským jazykem; konverzace; literární text; třífázový model
Klíčová slova anglicky Teaching; Czech for foreigners; a person with a different mother tongue; conversation; literary text; three-phase model
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil., učo 7354. Změněno: 9. 2. 2017 18:26.
Anotace
Cílem práce je představit užití literárního textu v konverzaci ve výuce češtiny pro cizince, konkrétně ve skupině středně pokročilých. Náplní výuky je poslech neznámé části textu vybraného autora, analýza tohoto textu a celkové zhodnocení formou diskuze, následně proběhne domácí samostatná písemná tvorba. Student je motivován samotným poslechem textu, ale i předcházející diskuzí, a částečně i samostudiem, týkajícím se zvoleného autora. Pro výstavbu výuky využijeme třífázového modelu.
Anotace anglicky
The goal of this thesis is to show the use of a literary text conversation in teaching Czech for foreigners, specifically in the intermediate group. We focus on teaching adult students. Lessons consist of listening to unfamiliar parts of the text of chosen author, the text analysis and overall assessment by discussion, then homework. Students are motivated by listening to the text themselves and by the discussions. A three-phase model will be used for the teaching.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 03:45