2016
Impact of Data Collection on Interpretation and Evaluation of Student Models
PELÁNEK, Radek, Jiří ŘIHÁK a Jan PAPOUŠEKZákladní údaje
Originální název
Impact of Data Collection on Interpretation and Evaluation of Student Models
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří ŘIHÁK (203 Česká republika, domácí) a Jan PAPOUŠEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Edinburgh, United Kingdom, Proceedings of the Sixth International Conference on Learning Analytics & Knowledge, od s. 40-47, 8 s. 2016
Nakladatel
ACM
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/16:00090424
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4503-4190-5
UT WoS
000390844700006
Klíčová slova anglicky
attition;bias;data sets;evaluation;parameter fitting;student modeling
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 5. 2020 19:24, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Student modeling techniques are evaluated mostly using historical data. Researchers typically do not pay attention to details of the origin of the used data sets. However, the way data are collected can have important impact on evaluation and interpretation of student models. We discuss in detail two ways how data collection in educational systems can influence results: mastery attrition bias and adaptive choice of items. We systematically discuss previous work related to these biases and illustrate the main points using both simulated and real data. We summarize specific consequences for practice -- not just for doing evaluation of student models, but also for data collection and publication of data sets.
Návaznosti
MUNI/A/0935/2015, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/0945/2015, interní kód MU |
|