MOTSCHNIG, Renate a Tomáš PITNER. Putting learners’ experience at the center of technology enhanced learning, or how students can learn more while enjoying their classes. In Milan Turčáni, Zoltán Balogh, Michal Munk, Ľubomír Benko. DIVAI - 11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics. Prague, Czechia: Wolters Kluwer, 2016, s. 13-32. ISBN 978-80-7552-249-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Putting learners’ experience at the center of technology enhanced learning, or how students can learn more while enjoying their classes
Název česky Uvedení studujících do popředí technologicky podporované výuky, nebo jak se studenti mohou naučit více a zároveň se ze své výuky těšit
Autoři MOTSCHNIG, Renate (40 Rakousko) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Prague, Czechia, DIVAI - 11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, od s. 13-32, 20 s. 2016.
Nakladatel Wolters Kluwer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14330/16:00090425
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-7552-249-8
ISSN 2464-7470
UT WoS 000386971000001
Klíčová slova anglicky Person-Centered technology enhanced Learning. Person Centered Approach. Carl Rogers. Experiential learning. Learner-centered instruction.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 10. 7. 2019 10:19.
Anotace
While educational paradigms have been cast under the traditions of cognitivism, behaviorism, and constructivism, the humanistic approach to education has only rarely been recognized as forming the didactical baseline in technology enhanced learning. In this paper we present, illustrate and discuss the potentials of person-centered, experiential learning when supported to live in a symbiosis with web-technology. The resulting approach is referred to as Person-Centered technology enhanced Learning (PCeL). By presenting illustrative examples, research results, and numerous students’ reactions to this educational style, this paper aims to provide educators with a well-founded, realistic image and conceptualization of person-centered, technology enhanced learning. In particular, the encouraging results from two large universities employing PCeL for providing experiential learning in the realm of students’ interpersonal competences aside of intellectual knowledge, and improving participants’ learning experience are presented. Foremost, these models, illustrations and results are intended to inspire educators in their own educational practice and research.
Anotace česky
Vzdělávací paradigmata bývají členěna na základě tradice kognitivismu, behaviorismu a konstruktivismu a humanistický přístup ke vzdělání je jen zřídka uznáván jako základní didaktická linie v učení podporovaném technologiemi. V tomto článku prezentujeme, ilustrujeme a diskutujeme její potenciál.
VytisknoutZobrazeno: 14. 9. 2024 15:19