2016
Impact of Question Difficulty on Engagement and Learning
PAPOUŠEK, Jan, Vít STANISLAV a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Impact of Question Difficulty on Engagement and Learning
Autoři
PAPOUŠEK, Jan (203 Česká republika, domácí), Vít STANISLAV (203 Česká republika, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Zagreb, Croatia, Intelligent Tutoring Systems: 13th International Conference, od s. 267-272, 6 s. 2016
Nakladatel
Springer International Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/16:00090426
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-319-39582-1
ISSN
UT WoS
000389805000028
Klíčová slova anglicky
evaluation; engagement; learning curves; optimal difficulty
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2020 15:27, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
We study the impact of question difficulty on learners’ engagement and learning using an experiment with an open online educational system for adaptive practice of geography. The experiment shows that easy questions are better for short term engagement, whereas difficult questions are better for long term engagement and learning. These results stress the necessity of careful formalization of goals and optimization criteria of open online education systems. We also present disaggregation of overall results into specific contexts of practice.
Návaznosti
MUNI/A/0935/2015, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/0945/2015, interní kód MU |
|