V 2016

Evaluation of the Impact of Question Difficulty on Engagement and Learning

PAPOUŠEK, Jan, Vít STANISLAV a Radek PELÁNEK

Základní údaje

Originální název

Evaluation of the Impact of Question Difficulty on Engagement and Learning

Vydání

Brno, 13 s. 2016

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Výzkumná zpráva

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

Klíčová slova anglicky

evaluation, engagement, learning curves, optimal difficulty
Změněno: 9. 11. 2016 22:25, RNDr. Jan Papoušek, Ph.D.

Anotace

V originále

We study the impact of question difficulty on learners’ engagement and learning using an experiment with an open online educational system for adaptive practice of geography. The experiment shows that easy questions are better for short term engagement, whereas difficult questions are better for long term engagement and learning. These results stress the necessity of careful formalization of goals and optimization criteria of open online education systems. We also present disaggregation of overall results into specific contexts of practice and highlight the issue of attrition bias. This paper is an extended version of the paper presented at Intelligent Tutoring Systems conference.

Návaznosti

MUNI/A/0945/2015, interní kód MU
Název: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace V.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace V., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty