2016
Evaluation of the Impact of Question Difficulty on Engagement and Learning
PAPOUŠEK, Jan, Vít STANISLAV a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Evaluation of the Impact of Question Difficulty on Engagement and Learning
Autoři
Vydání
Brno, 13 s. 2016
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Výzkumná zpráva
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
evaluation, engagement, learning curves, optimal difficulty
Změněno: 9. 11. 2016 22:25, RNDr. Jan Papoušek, Ph.D.
Anotace
V originále
We study the impact of question difficulty on learners’ engagement and learning using an experiment with an open online educational system for adaptive practice of geography. The experiment shows that easy questions are better for short term engagement, whereas difficult questions are better for long term engagement and learning. These results stress the necessity of careful formalization of goals and optimization criteria of open online education systems. We also present disaggregation of overall results into specific contexts of practice and highlight the issue of attrition bias. This paper is an extended version of the paper presented at Intelligent Tutoring Systems conference.
Návaznosti
MUNI/A/0945/2015, interní kód MU |
|