TRNOVÁ, Eva, Tomáš JANKO, Josef TRNA a Karolína PEŠKOVÁ. Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku. Scientia in educatione. Praha, 2016, roč. 7, č. 1, s. 49-64. ISSN 1804-7106. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1350139, author = {Trnová, Eva and Janko, Tomáš and Trna, Josef and Pešková, Karolína}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, keywords = {comics; connectivism; educational comic; Net-generation; science education; STEM school subjects}, language = {cze}, issn = {1804-7106}, journal = {Scientia in educatione}, title = {Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku}, url = {http://www.scied.cz/index.php/scied/article/view/225}, volume = {7}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1350139 AU - Trnová, Eva - Janko, Tomáš - Trna, Josef - Pešková, Karolína PY - 2016 TI - Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku JF - Scientia in educatione VL - 7 IS - 1 SP - 49-64 EP - 49-64 SN - 18047106 KW - comics KW - connectivism KW - educational comic KW - Net-generation KW - science education KW - STEM school subjects UR - http://www.scied.cz/index.php/scied/article/view/225 L2 - http://www.scied.cz/index.php/scied/article/view/225 N2 - Komiksové příběhy jsou tradičně vnímány jako specifické populární médium. Vzhledem k jejich oblíbenosti a srozumitelnosti pro dospívající je jim však pozornost stále častěji věnována i v oblasti přírodovědného vzdělávání. Důležitým aspektem je v tomto ohledu nejen obsah komiksů, ale také jejich výrazové prostředky. Cílem studie je přispět ke konkretizaci edukačního potenciálu komiksů a naznačit způsoby jejich pedagogického využití v kontextu motivace a poznávacích charakteristik současné NET-generace žáků. Jádro studie představuje analýza ukázek vzdělávacích komiksů s přírodovědnou tématikou, jež se uplatňují při transformování přírodovědných konceptů do lépe uchopitelné podoby. Nejdříve je čtenář v obecné rovině seznamován s přínosem komiksů vzhledem k učebním návykům současných žáků. Následně jsou objasňovány vlastnosti vzdělávacího komiksu a podrobněji vysvětlováno jeho fungování jako didaktického prostředku. V závěru studie jsou na základě zjištěných poznatků vyvozována didaktická doporučení a popisovány příklady efektivního využití vzdělávacích komiksů v přírodovědné výuce. ER -
TRNOVÁ, Eva, Tomáš JANKO, Josef TRNA a Karolína PEŠKOVÁ. Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku. \textit{Scientia in educatione}. Praha, 2016, roč.~7, č.~1, s.~49-64. ISSN~1804-7106.
|