HOFMANN, Eduard and Petra JANKŮ. Změny geografického vzdělávání ve Francii (Changes of Geographical Education in France). In Dubcová, A. GEOGRAFICKÉ INFORMÁCIE, VOL 18, PT 2. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2014, p. 59-69. ISSN 1337-9453. Available from: https://dx.doi.org/10.17846/GI.2014.18.2.59-69.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Změny geografického vzdělávání ve Francii
Name (in English) Changes of Geographical Education in France
Authors HOFMANN, Eduard (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petra JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Nitra, GEOGRAFICKÉ INFORMÁCIE, VOL 18, PT 2, p. 59-69, 11 pp. 2014.
Publisher Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00090439
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1337-9453
Doi http://dx.doi.org/10.17846/GI.2014.18.2.59-69
UT WoS 000377583400006
Keywords (in Czech) geografické myšlení;kurikulum; konstruktivismus; udržitelný rozvoj; vzdělávání; integrovaná učebnice; náčrt
Keywords in English geographical thinking; curriculum; constructivism; sustainable development; human education; integrated textbook; sketch
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc., učo 1. Changed: 7/1/2017 10:18.
Abstract
Příspěvek se věnuje kurikulární reformě ve Francii, která je založena na odlišných přístupech než v České republice. Geografie je integrovaná do systému věd o společnosti, čímž je tento přístup blízký anglo-americké koncepci, pro kterou je typické geografické myšlení.
Abstract (in English)
The paper deals with the curricular reform in France. It concerns geographical education. It is based on other principles than Czech geographical education. Geography is integrated into system of human sciences and it is close to Anglo-American conception which is typical by geographical thinking.
PrintDisplayed: 1/9/2024 08:45