VEJRYCHOVÁ, Radka, Barbora SVÁTKOVÁ, Lenka REMSOVÁ, Hana STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Marie PAVLOVSKÁ, Martina KUROWSKI, Jan BUCHTA, Lucie SVOBODOVÁ, Milan SMUTNÝ, Barbora KUČEROVÁ, Martina SVOBODOVÁ a Zdeněk ŽANDA. Multikulturní výchova cestou výtvarné a dramatické dílny. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 112 s. ISBN 978-80-210-8008-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8008-2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Multikulturní výchova cestou výtvarné a dramatické dílny
Název anglicky Multicultural education through art and drama workshops
Autoři VEJRYCHOVÁ, Radka, Barbora SVÁTKOVÁ, Lenka REMSOVÁ, Hana STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Marie PAVLOVSKÁ, Martina KUROWSKI, Jan BUCHTA, Lucie SVOBODOVÁ, Milan SMUTNÝ, Barbora KUČEROVÁ, Martina SVOBODOVÁ a Zdeněk ŽANDA.
Vydání 1. vyd. Brno, 112 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-8008-9
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8008-2015
Klíčová slova česky multikulturní výchova; dramatická výchova; výtvarná výchova; empatie; tvořivost; dramatická hra; sociální role; osobnostní, sociální, umělecký rozvoj; holistické poznání; transkulturní přístup; výchova uměním
Štítky Munipress
Změnil Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 27. 7. 2016 10:03.
Anotace
Publikace je výsledkem projektového záměru, který probíhal během roku 2013 díky finanční podpoře MŠMT a čtenáře zve k diskuzi o možnostech pedagogických přístupů při realizaci průřezového tématu multikulturní výchovy, které se objevuje v nové koncepci vzdělávání. Autoři publikace spatřují významný potenciál pro realizaci multikulturních témat v dramatické výchově a výtvarné výchově, a to zejména prostřednictvím příběhu. Ten se ve spojení s dramatickými a výtvarnými technikami může stát silným pedagogickým nástrojem vedoucím k prolomení zažitého jednání žáků. Publikace je podporou pro pedagogy k využití strukturované dramatické hry jako způsobu učení. Také představuje možnost multikulturní výchovy v žitém prostoru, ve kterém in situ navazujeme na příběh místa a jeho genius loci. Autoři publikace využívají při tvorbě uměleckých dílen transkulturní přístup.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 23:13