B 2014

Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti

VLČKOVÁ, Kateřina, Karolína PEŠKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Miroslav JANÍK, Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti

Název anglicky

Learner strategies in English as a foreign language and their relation to achievement

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina, Karolína PEŠKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Miroslav JANÍK a Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 479 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-7595-5

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-7595-2014

Klíčová slova česky

strategie učení; strategie užívání jazyka; sekvence strategií; shluky strategií; řečové dovednosti; jazykové úlohy; úspěšnost řešení úloh; angličtina jako cizí jazyk

Klíčová slova anglicky

learner strategies; language use strategies; strategy sequences; strategy clusters; language skills; language tasks; achievement in language tasks; English as a foreign language

Štítky

Změněno: 16. 2. 2017 14:10, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Monografie prezentuje výsledky výzkumu žákovských strategií (především strategií užívání jazyka) uplatňovaných při učení se angličtině jako cizímu jazyku na konci základního vzdělávání. Žáky deklarované používání strategií je dáno do souvislosti s indikátory jejich vzdělávacích výsledků, jako jsou skóre z úloh KET na úrovni A2 či známka z anglického jazyka. Strategie a úspěšnost řešení úloh jsou zkoumány u řečových dovedností čtení, poslech, mluvení a psaní a v kontextu dalších proměnných, jako jsou učební a výkonová motivace, styly učení či podpora strategií učitelem. Smíšený výzkum kombinuje dotazníky, didaktický test a volné písemné výpovědi žáků o používaných strategiích při řešení úloh. Výzkumný vzorek zahrnuje 462 žáků 9. ročníku z 16 škol náhodného výběru v Jihomoravském kraji.

Anglicky

Monografie prezentuje výsledky výzkumu žákovských strategií (především strategií užívání jazyka) uplatňovaných při učení se angličtině jako cizímu jazyku na konci základního vzdělávání. Žáky deklarované používání strategií je dáno do souvislosti s indikátory jejich vzdělávacích výsledků, jako jsou skóre z úloh KET na úrovni A2 či známka z anglického jazyka. Strategie a úspěšnost řešení úloh jsou zkoumány u řečových dovedností čtení, poslech, mluvení a psaní a v kontextu dalších proměnných, jako jsou učební a výkonová motivace, styly učení či podpora strategií učitelem. Smíšený výzkum kombinuje dotazníky, didaktický test a volné písemné výpovědi žáků o používaných strategiích při řešení úloh. Výzkumný vzorek zahrnuje 462 žáků 9. ročníku z 16 škol náhodného výběru v Jihomoravském kraji.