D 2016

Reflection of Customer Satisfaction in selected Performance Indicators of Food Enterprises

SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Reflection of Customer Satisfaction in selected Performance Indicators of Food Enterprises

Autoři

SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, European Financial Systems 2016, od s. 760-767, 8 s. 2016

Nakladatel

Masaryk University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/16:00088048

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-8308-0

UT WoS

000385692200101

Klíčová slova anglicky

consumer satisfaction; performance; food industry; ratios; investors' strategy

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2019 10:47, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

The aim of this article is to describe characteristic features of food industry enterprises in Czech Republic in relation to customer satisfaction with respect to investors’ diverse objectives. The performance of companies, measured by financial ratios such as ROA, ROE, ATO, EVA, etc., can be connected to different goals that investors might pursue (focusing on a long-term or short-term perspective, minimum risk, a preference for high turnover, etc.). The research shows what the typical values of selected financial ratios are in a group of companies with more satisfied or less satisfied customers and what financial ratios are significantly associated with customer satisfaction. These results may serve as a clue that helps investors to determine which companies best correspond with their goals. This paper is part of consumer satisfaction research based on a questionnaire on satisfaction completed by customers in 2015. The data related to the financial performance of enterprises are available in the Albertina database.

Návaznosti

GA16-16260S, projekt VaV
Název: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování