2016
Retention of extra-motivated students who underwent learning by doing concept in anaesthesia and intensive care medicine.
KLINCOVÁ, Martina, Petr ŠTOURAČ, Hana HARAZIM, Martina KOSINOVÁ, Olga SMÉKALOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Retention of extra-motivated students who underwent learning by doing concept in anaesthesia and intensive care medicine.
Název česky
Udržení extramotivovaných studentů, kteří prošli v průběhu studia konceptem learning by doing, v oboru anesteziologie a intenzivní medicína.
Autoři
Vydání
Euroanaesthesia 2016, 2016
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 3.570
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
learning by doing; extramotivovaní studenti; anesteziologie a intenzivní medicína; AKUTNĚ.CZ
Klíčová slova anglicky
learning by doing; extramotivated students; anaesthesiology and intensive care medicine; AKUTNE.CZ
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 8. 2016 09:03, prof. MUDr. Petr Štourač, Ph.D., MBA, FESAIC
V originále
Recruitment of extra motivated students for clinical practice is considered as an important goal for every undergraduate medical teacher. Our aim was to highlight the importance of application of the concept “learning by doing” for recruiting the graduates of Medical Faculty of Masaryk University (MFMU) for Anaesthesia and Intensive Care Medicine (AIM) specialization.
Česky
Práce popisuje vliv konceptu learning by doing na udržení absolventů LF MU v oboru anesteziologie a intenzivní medicína