a 2016

Retention of extra-motivated students who underwent learning by doing concept in anaesthesia and intensive care medicine.

KLINCOVÁ, Martina, Petr ŠTOURAČ, Hana HARAZIM, Martina KOSINOVÁ, Olga SMÉKALOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Retention of extra-motivated students who underwent learning by doing concept in anaesthesia and intensive care medicine.

Název česky

Udržení extramotivovaných studentů, kteří prošli v průběhu studia konceptem learning by doing, v oboru anesteziologie a intenzivní medicína.

Autoři

KLINCOVÁ, Martina, Petr ŠTOURAČ, Hana HARAZIM, Martina KOSINOVÁ, Olga SMÉKALOVÁ a Roman ŠTOUDEK

Vydání

Euroanaesthesia 2016, 2016

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

30000 3. Medical and Health Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 3.570

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

learning by doing; extramotivovaní studenti; anesteziologie a intenzivní medicína; AKUTNĚ.CZ

Klíčová slova anglicky

learning by doing; extramotivated students; anaesthesiology and intensive care medicine; AKUTNE.CZ

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 8. 2016 09:03, prof. MUDr. Petr Štourač, Ph.D., MBA, FESAIC

Anotace

V originále

Recruitment of extra motivated students for clinical practice is considered as an important goal for every undergraduate medical teacher. Our aim was to highlight the importance of application of the concept “learning by doing” for recruiting the graduates of Medical Faculty of Masaryk University (MFMU) for Anaesthesia and Intensive Care Medicine (AIM) specialization.

Česky

Práce popisuje vliv konceptu learning by doing na udržení absolventů LF MU v oboru anesteziologie a intenzivní medicína