D 2016

Properties and Applications of Wrong Answers in Online Educational Systems

PELÁNEK, Radek a Jiří ŘIHÁK

Základní údaje

Originální název

Properties and Applications of Wrong Answers in Online Educational Systems

Vydání

Raleigh (USA, NC), Proceedings of the 9th International Conference on Educational Data Mining, od s. 466-471, 6 s. 2016

Nakladatel

International Educational Data Mining Society

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

Klíčová slova anglicky

adaptive learning; student modeling; wrong answer; clustering; confusion

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 8. 2017 11:23, RNDr. Jiří Řihák, Ph.D.

Anotace

V originále

In online educational systems we can easily collect and analyze extensive data about student learning. Current practice, however, focuses only on some aspects of these data, particularly on correctness of students answers. When a student answers incorrectly, the submitted wrong answer can give us valuable information. We provide an overview of possible applications of wrong answers and analyze wrong answers from three different educational systems (geography, anatomy, basic arithmetic). Using this cross-system comparison we illustrate some common properties of wrong answers. We also propose techniques for processing of wrong answers and their visualization, particularly an approach to item clustering based on community detection in a confusion graph.

Návaznosti

MUNI/A/0945/2015, interní kód MU
Název: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace V.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace V., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty