2016
Properties and Applications of Wrong Answers in Online Educational Systems
PELÁNEK, Radek a Jiří ŘIHÁKZákladní údaje
Originální název
Properties and Applications of Wrong Answers in Online Educational Systems
Autoři
Vydání
Raleigh (USA, NC), Proceedings of the 9th International Conference on Educational Data Mining, od s. 466-471, 6 s. 2016
Nakladatel
International Educational Data Mining Society
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
adaptive learning; student modeling; wrong answer; clustering; confusion
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 8. 2017 11:23, RNDr. Jiří Řihák, Ph.D.
Anotace
V originále
In online educational systems we can easily collect and analyze extensive data about student learning. Current practice, however, focuses only on some aspects of these data, particularly on correctness of students answers. When a student answers incorrectly, the submitted wrong answer can give us valuable information. We provide an overview of possible applications of wrong answers and analyze wrong answers from three different educational systems (geography, anatomy, basic arithmetic). Using this cross-system comparison we illustrate some common properties of wrong answers. We also propose techniques for processing of wrong answers and their visualization, particularly an approach to item clustering based on community detection in a confusion graph.
Návaznosti
MUNI/A/0945/2015, interní kód MU |
|