SPURNÝ, Lubomír. Konzepte der Musikanalyse in Mitteleuropa : Riemann, Adler, Schenker. In Zagorski, Marcus; Zvara, Vladimír. Musicologica Instropolitana. 1. vyd. Bratislava: Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 2016, s. 119-127. ISBN 978-80-223-4100-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Konzepte der Musikanalyse in Mitteleuropa : Riemann, Adler, Schenker
Název anglicky Concepts of Musical Analysis in Central Europe : Riemann, Adler, Schenker
Autoři SPURNÝ, Lubomír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Bratislava, Musicologica Instropolitana, od s. 119-127, 9 s. 2016.
Nakladatel Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00090597
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-223-4100-4
Klíčová slova anglicky Musical analysis; Music theory; Hugo Riemann; Guido Adler; Heinrich Schenker
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Změněno: 20. 3. 2017 13:39.
Anotace
Der Autor skizziert grundlegende Merkmale der Bildung und Entwicklung der modernen Musikanalyse. Zu Beginn erinnerte er daran, dass die Musikanalyse in jüngster Zeit als eigenständige Disziplin entstand. Während es früher als Bestandteil der Kompositionstheorie angesehen wurde, wurde es seit dem 20. Jahrhundert als integraler Bestandteil des musikwissenschaftlichen Wissens als Musikrezepzion anerkannt. Seither wurde Hugo Riemann, Guido Adler und Heinrich Schenker mehr Aufmerksamkeit geschenkt.
Anotace anglicky
The autor outlines basic characteristics of the formation and development of modern music analysis. At the outset he reminds that music analysis emerged as an independent discipline relatively recently. While earlier it was considered a component of compositional theory, it has been acknowledged as an integral part of musicological knowledge an music reception only since the 20th century. Since then, more attention has been given to Hugo Riemann, Guido Adler and Heinrich Schenker.
Návaznosti
MUNI/A/0988/2015, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část III.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část III., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 5. 9. 2024 10:24