2016
Předškolní dítě a svět vzdělávání. Přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků.
PRŮCHA, Jan, Radmila BURKOVIČOVÁ, Miroslav DOPITA, Jana PALONCYOVÁ, Zora SYSLOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Předškolní dítě a svět vzdělávání. Přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků.
Název anglicky
Preschool child and the world of education. Survey theory, practice and research findings.
Autoři
PRŮCHA, Jan (203 Česká republika, garant), Radmila BURKOVIČOVÁ (203 Česká republika), Miroslav DOPITA (203 Česká republika), Jana PALONCYOVÁ (203 Česká republika) a Zora SYSLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
První. Praha, 254 s. 2016
Nakladatel
Wolters Kluwer ČR, a. s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00090632
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7552-323-5
Klíčová slova česky
děti předškolního věku; dětství; mateřské školy; péče a výchova; předškolní vzdělávání; školní zralost; učitel mateřské školy; výzkumy
Klíčová slova anglicky
preschool children; childhood; kindergartens; care and education; Preschool education; school readiness; kindergarten teacher; research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2017 13:13, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Tato kniha se soustřeďuje na objasňování koncepce vzdělávání dětí v raném a předškolním věku v komplexním pohledu, tj. z několika relevantních vědeckých aspektů. Seznamuje s historií zkoumání dítěte z období Československa 20.–30. let minulého století, upozorňuje na současné výzkumy jak české, tak zahraniční. Představuje praxi institucionálního předškolního vzdělávání v České republice i v zahraničí. Kniha je u nás první ucelenou monografií encyklopedického typu o vzdělávání v raném a předškolním dětství. Pokouší se o interdisciplinární pohled na danou oblast, bez ambice zahrnout všechny související okruhy problémů.
Anglicky
This book focuses on clarifying the concept of education for children in early and pre-school age in a comprehensive perspective, ie. from several relevant scientific aspects. Introduces the history of exploration of the child from Czechoslovakia from 20 to 30 last century, points to recent research both Czech and foreign. It is a practice of institutional pre-school education in the Czech Republic and abroad. The book is our first comprehensive monograph encyclopaedic type of education in early childhood and preschool. Attempts to create an interdisciplinary perspective on the region, without any ambition to encompass all areas related problems.