B 2016

Předškolní dítě a svět vzdělávání. Přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků.

PRŮCHA, Jan, Radmila BURKOVIČOVÁ, Miroslav DOPITA, Jana PALONCYOVÁ, Zora SYSLOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Předškolní dítě a svět vzdělávání. Přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků.

Název anglicky

Preschool child and the world of education. Survey theory, practice and research findings.

Autoři

PRŮCHA, Jan (203 Česká republika, garant), Radmila BURKOVIČOVÁ (203 Česká republika), Miroslav DOPITA (203 Česká republika), Jana PALONCYOVÁ (203 Česká republika) a Zora SYSLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

První. Praha, 254 s. 2016

Nakladatel

Wolters Kluwer ČR, a. s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00090632

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7552-323-5

Klíčová slova česky

děti předškolního věku; dětství; mateřské školy; péče a výchova; předškolní vzdělávání; školní zralost; učitel mateřské školy; výzkumy

Klíčová slova anglicky

preschool children; childhood; kindergartens; care and education; Preschool education; school readiness; kindergarten teacher; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2017 13:13, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato kniha se soustřeďuje na objasňování koncepce vzdělávání dětí v raném a předškolním věku v komplexním pohledu, tj. z několika relevantních vědeckých aspektů. Seznamuje s historií zkoumání dítěte z období Československa 20.–30. let minulého století, upozorňuje na současné výzkumy jak české, tak zahraniční. Představuje praxi institucionálního předškolního vzdělávání v České republice i v zahraničí. Kniha je u nás první ucelenou monografií encyklopedického typu o vzdělávání v raném a předškolním dětství. Pokouší se o interdisciplinární pohled na danou oblast, bez ambice zahrnout všechny související okruhy problémů.

Anglicky

This book focuses on clarifying the concept of education for children in early and pre-school age in a comprehensive perspective, ie. from several relevant scientific aspects. Introduces the history of exploration of the child from Czechoslovakia from 20 to 30 last century, points to recent research both Czech and foreign. It is a practice of institutional pre-school education in the Czech Republic and abroad. The book is our first comprehensive monograph encyclopaedic type of education in early childhood and preschool. Attempts to create an interdisciplinary perspective on the region, without any ambition to encompass all areas related problems.