2016
Proměna mateřské školy v učící se organizaci.
SYSLOVÁ, Zora, Filip KUCHAŘ, Hana SCHENKOVÁ, Miroslava STRAKATÁ, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Proměna mateřské školy v učící se organizaci.
Název anglicky
Transforming kindergarten learners organization.
Autoři
SYSLOVÁ, Zora, Filip KUCHAŘ, Hana SCHENKOVÁ, Miroslava STRAKATÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ
Vydání
První. Praha, 127 s. 2016
Nakladatel
Wolters Kluwer, a. s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7552-113-2
Klíčová slova česky
management školy; mateřské školy; předškolní vzdělávání vzdělávání; sdílení; spolupráce; učící se organizace
Klíčová slova anglicky
school management; kindergartens; pre-school education; sharing; cooperation; learning organization
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2017 13:32, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Publikace je psaná se záměrem pomoci změnit zaběhnuté paradigma vedení lidí směrem k jejich participaci na řízení mateřské školy, týmovému přístupu a ochotě učit se. Postihuje postavení mateřské školy v současné společnosti a obecné principy jejího fungování, zejména z pohledu řízení. Charakterizuje způsoby komunikace a spolupráce jak uvnitř školy, tak i vně. Snaží přiblížit vliv sdílení mezi učiteli na zkvalitňování předškolního vzdělávání. Zabývá se kolegiální podporou v jejích nejrůznějších podobách, včetně mentoringu.
Anglicky
The publication is written with the intention to help change the well-established paradigm of leading people towards their participation in the management of the kindergarten, the team's approach and willingness to learn. It affects the position of a kindergarten in contemporary society and the general principles of its operation, especially in terms of management. Characterized ways of communication and cooperation both within the school and outside. Trying to bring influence sharing among teachers to improve the quality of preschool education. It deals with peer support in their various forms, including mentoring.