B 2016

Proměna mateřské školy v učící se organizaci.

SYSLOVÁ, Zora, Filip KUCHAŘ, Hana SCHENKOVÁ, Miroslava STRAKATÁ, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Proměna mateřské školy v učící se organizaci.

Název anglicky

Transforming kindergarten learners organization.

Autoři

SYSLOVÁ, Zora, Filip KUCHAŘ, Hana SCHENKOVÁ, Miroslava STRAKATÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Vydání

První. Praha, 127 s. 2016

Nakladatel

Wolters Kluwer, a. s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7552-113-2

Klíčová slova česky

management školy; mateřské školy; předškolní vzdělávání vzdělávání; sdílení; spolupráce; učící se organizace

Klíčová slova anglicky

school management; kindergartens; pre-school education; sharing; cooperation; learning organization

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2017 13:32, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace je psaná se záměrem pomoci změnit zaběhnuté paradigma vedení lidí směrem k jejich participaci na řízení mateřské školy, týmovému přístupu a ochotě učit se. Postihuje postavení mateřské školy v současné společnosti a obecné principy jejího fungování, zejména z pohledu řízení. Charakterizuje způsoby komunikace a spolupráce jak uvnitř školy, tak i vně. Snaží přiblížit vliv sdílení mezi učiteli na zkvalitňování předškolního vzdělávání. Zabývá se kolegiální podporou v jejích nejrůznějších podobách, včetně mentoringu.

Anglicky

The publication is written with the intention to help change the well-established paradigm of leading people towards their participation in the management of the kindergarten, the team's approach and willingness to learn. It affects the position of a kindergarten in contemporary society and the general principles of its operation, especially in terms of management. Characterized ways of communication and cooperation both within the school and outside. Trying to bring influence sharing among teachers to improve the quality of preschool education. It deals with peer support in their various forms, including mentoring.