SYSLOVÁ, Zora, Filip KUCHAŘ, Hana SCHENKOVÁ, Miroslava STRAKATÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Proměna mateřské školy v učící se organizaci. První. Praha: Wolters Kluwer, a. s., 2016, 127 s. ISBN 978-80-7552-113-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proměna mateřské školy v učící se organizaci.
Název anglicky Transforming kindergarten learners organization.
Autoři SYSLOVÁ, Zora, Filip KUCHAŘ, Hana SCHENKOVÁ, Miroslava STRAKATÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ.
Vydání První. Praha, 127 s. 2016.
Nakladatel Wolters Kluwer, a. s.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7552-113-2
Klíčová slova česky management školy; mateřské školy; předškolní vzdělávání vzdělávání; sdílení; spolupráce; učící se organizace
Klíčová slova anglicky school management; kindergartens; pre-school education; sharing; cooperation; learning organization
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 29. 3. 2017 13:32.
Anotace
Publikace je psaná se záměrem pomoci změnit zaběhnuté paradigma vedení lidí směrem k jejich participaci na řízení mateřské školy, týmovému přístupu a ochotě učit se. Postihuje postavení mateřské školy v současné společnosti a obecné principy jejího fungování, zejména z pohledu řízení. Charakterizuje způsoby komunikace a spolupráce jak uvnitř školy, tak i vně. Snaží přiblížit vliv sdílení mezi učiteli na zkvalitňování předškolního vzdělávání. Zabývá se kolegiální podporou v jejích nejrůznějších podobách, včetně mentoringu.
Anotace anglicky
The publication is written with the intention to help change the well-established paradigm of leading people towards their participation in the management of the kindergarten, the team's approach and willingness to learn. It affects the position of a kindergarten in contemporary society and the general principles of its operation, especially in terms of management. Characterized ways of communication and cooperation both within the school and outside. Trying to bring influence sharing among teachers to improve the quality of preschool education. It deals with peer support in their various forms, including mentoring.
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 00:35