2016
Language learning strategies in visually impaired students of English as a foreign language
HOVOŘÁKOVÁ, IvanaZákladní údaje
Originální název
Language learning strategies in visually impaired students of English as a foreign language
Název česky
Strategie učení se cizímu jazyku u zrakově postižených studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Název anglicky
Language learning strategies in visually impaired students of English as a foreign language
Autoři
Vydání
ECER 2016- Emerging Researchers' Conference, 2016
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
strategie učení se cizímu jazyka; anglický jazyk jako cizí jazyk; zrakově postižení; nevidomí; případová studie
Klíčová slova anglicky
language learning strategies; English as a foreign language; visually handicapped; blind; case study
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 3. 2017 15:10, Dana Nesnídalová
V originále
Nowadays, knowing and using foreign languages is a must. Both learners and teachers are seeking for the best possible ways to reach the goal of mastering a language. Using language learning strategies (LLS) (specific actions taken by the learner to make learning easier, faster, more enjoyable, more self-directed, more effective, and more transferable to new situations) is one of the main factors that determine how well a language is learnt. This research has been designed to look into LLS in a specific group of people, who have been so far overlooked by researches – the blind. Noticeably, the European Commission introduced an action plan to promote language learning and linguistic diversity in 2003, one of the main objectives of which is developing language learning for persons with special needs.
Česky
Znalost alespoň jednoho cizího jazyka je v dnešní době nutností. Učitelé i studenti hledají nejlepší možné cesty pro dosažení jejich cíle, tedy naučení se cizího jazyka. Používání strategií učení se cizímu jazyku (specifických technik používaných studentem k tomu, aby učinil své učení jednodušším, rychlejším, zábavnějším, více řízeným, efektivnějším a přenosnějším na nové situace) je jedním z hlavním faktorů, které určují, jak dobře je jazyk naučen. Tento výzkum byl vytvořen, aby poskytnul hlubší náhled na strategie učení se cizímu jazyku u specifické skupiny lidí, kteří byli dosud výzkumníky přehlížení - u nevidomých. Nutno podotknout, že Evropská komise představila v roce 2003 akční plán k podpoře studia jazyků, jedním z jehož cílů je rozvoj studia jazyků u osob se specifickými potřebami.