Detailed Information on Publication Record
2007
Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu?
JANÍK, Tomáš, Pavel BREBERA, Lubomír DOBRÝ, Pertti KANSANEN, Michaela PÍŠOVÁ et. al.Basic information
Original name
Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu?
Name in Czech
Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu?
Name (in English)
Pedagogical Content Knowledge or Pedagogical Content Knowledge?
Authors
JANÍK, Tomáš, Pavel BREBERA, Lubomír DOBRÝ, Pertti KANSANEN, Michaela PÍŠOVÁ, Petr NAJVAR, Renate SEEBAUEROVÁ, Jan SLAVÍK, Vlastimil ŠVEC and Josef TRNA
Edition
1. vyd. Brno, 124 pp. Pedagogický výzkum v teorii v praxi, 2007
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-139-3
Keywords (in Czech)
didaktická znalost obsahu
Keywords in English
pedagogical content knowledge
Tags
Reviewed
Změněno: 5/9/2016 22:41, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
Studie realizované týmem autorů nabízejí pohled na zavedení pojmu pedagogical content knowledge v pedagogice, charakterizují jeho ustanovení v pedagogickém výzkumu a zvažují přínos tohoto pojmu k aktuální diskusi o problematice kurikula a oborových didaktik.
In English
The studies conducted by a team of authors look at introduction of the concept of pedagogical content knowledge in educational science, characterise its establishment in educational research and consider the contribution of the concept to the current discussion on the issue of curriculum and subject didactics.
Links
GP406/06/P037, research and development project |
|