B 2007

Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu?

JANÍK, Tomáš, Pavel BREBERA, Lubomír DOBRÝ, Pertti KANSANEN, Michaela PÍŠOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu?

Name in Czech

Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu?

Name (in English)

Pedagogical Content Knowledge or Pedagogical Content Knowledge?

Authors

JANÍK, Tomáš, Pavel BREBERA, Lubomír DOBRÝ, Pertti KANSANEN, Michaela PÍŠOVÁ, Petr NAJVAR, Renate SEEBAUEROVÁ, Jan SLAVÍK, Vlastimil ŠVEC and Josef TRNA

Edition

1. vyd. Brno, 124 pp. Pedagogický výzkum v teorii v praxi, 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-139-3

Keywords (in Czech)

didaktická znalost obsahu

Keywords in English

pedagogical content knowledge

Tags

Reviewed
Změněno: 5/9/2016 22:41, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

Studie realizované týmem autorů nabízejí pohled na zavedení pojmu pedagogical content knowledge v pedagogice, charakterizují jeho ustanovení v pedagogickém výzkumu a zvažují přínos tohoto pojmu k aktuální diskusi o problematice kurikula a oborových didaktik.

In English

The studies conducted by a team of authors look at introduction of the concept of pedagogical content knowledge in educational science, characterise its establishment in educational research and consider the contribution of the concept to the current discussion on the issue of curriculum and subject didactics.

Links

GP406/06/P037, research and development project
Name: Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy
Investor: Czech Science Foundation, Pedagogical content knowledge as a key issue in curricular reform