Detailed Information on Publication Record
2002
Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností
ŠVEC, Vlastimil, Bohumíra FABIÁNKOVÁ, Ivan HOLÝ, Hana HORKÁ, Miroslav CHRÁSKA et. al.Basic information
Original name
Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností
Name in Czech
Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností
Name (in English)
The Ways Leading to Teacher Profession: the Formation and Development of Pedagogical Skills
Authors
ŠVEC, Vlastimil, Bohumíra FABIÁNKOVÁ, Ivan HOLÝ, Hana HORKÁ, Miroslav CHRÁSKA, Hana LUKÁŠOVÁ, Miloslava MACHALOVÁ, Josef MAŇÁK, Danuše NEZVALOVÁ, Jaroslav ŘEZÁČ, Stanislav STŘELEC, Josef TRNA, Eva URBANOVSKÁ and Eva VYSKOČILOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, 308 pp. Edice pedagogické literatury, 2002
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7315-035-2
Keywords (in Czech)
pedagogické dovednosti; studium učitelství; učitelská profese
Keywords in English
pedagogical skills; teacher study; teacher profession
Tags
Reviewed
Změněno: 6/9/2016 09:23, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
Předkládaná kniha mapuje některé úseky cest k učitelské profesi, které představují interakci individuality osobnosti studenta učitelství nebo učitele s prostředím, v němž se vzdělává nebo pracuje.
In English
The book gives information on some parts of the process of becoming a teacher, that reflect the interaction of individual personalities' aspects of trainee teachers with the environment they educate or work in.
Links
GA406/98/1375, research and development project |
|