B 2002

Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností

ŠVEC, Vlastimil, Bohumíra FABIÁNKOVÁ, Ivan HOLÝ, Hana HORKÁ, Miroslav CHRÁSKA et. al.

Basic information

Original name

Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností

Name in Czech

Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností

Name (in English)

The Ways Leading to Teacher Profession: the Formation and Development of Pedagogical Skills

Authors

ŠVEC, Vlastimil, Bohumíra FABIÁNKOVÁ, Ivan HOLÝ, Hana HORKÁ, Miroslav CHRÁSKA, Hana LUKÁŠOVÁ, Miloslava MACHALOVÁ, Josef MAŇÁK, Danuše NEZVALOVÁ, Jaroslav ŘEZÁČ, Stanislav STŘELEC, Josef TRNA, Eva URBANOVSKÁ and Eva VYSKOČILOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, 308 pp. Edice pedagogické literatury, 2002

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7315-035-2

Keywords (in Czech)

pedagogické dovednosti; studium učitelství; učitelská profese

Keywords in English

pedagogical skills; teacher study; teacher profession

Tags

Reviewed
Změněno: 6/9/2016 09:23, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

Předkládaná kniha mapuje některé úseky cest k učitelské profesi, které představují interakci individuality osobnosti studenta učitelství nebo učitele s prostředím, v němž se vzdělává nebo pracuje.

In English

The book gives information on some parts of the process of becoming a teacher, that reflect the interaction of individual personalities' aspects of trainee teachers with the environment they educate or work in.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure