2016
Vzdělávací potřeby učících knihovníků v kontextu celoživotního učení pro 21. století
MAZÁČOVÁ, PavlínaZákladní údaje
Originální název
Vzdělávací potřeby učících knihovníků v kontextu celoživotního učení pro 21. století
Název anglicky
Educational Needs of Teaching Librarians in the Context of Livelong Learning for the 21st Century
Autoři
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016, od s. 287-299, 13 s. 2016
Nakladatel
Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00090812
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7509-426-1
Klíčová slova česky
učící knihovník; učící knihovník; didaktika; andragogika; pedagogika; akční výzkum; neformální vzdělávání; další vzdělávání; informační gramotnost; informační vzdělávání
Klíčová slova anglicky
teaching librarian; didactics; adult education; pedagogy; action research; informal education; continuing education; information literacy; information education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2017 18:06, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Odborný příspěvek reflektuje aktuální problematiku týkající se edukačního prostředí neformálních institucí – knihoven. Prostřednictvím výsledků akčního výzkumu jsou definovány a analyzovány vzdělávací potřeby učících knihovníků při edukaci různých cílových skupin v informační gramotnosti a nastíněny rozvojové možnosti v andragogických, pedagogických a didaktických aspektech výuky informačního vzdělávání, kterou realizují učící knihovníci ve veřejných knihovnách.
Anglicky
Paper reflects the current issues related to the educational environment informal institutions – libraries. Through action research are defined and analyzed the educational needs of teaching librarians in educating various target groups in information literacy and development options outlined in andragogical, pedagogical and didactic aspects of information education that implement teaching librarians in public libraries.
Návaznosti
MUNI/FR/1355/2015, interní kód MU |
|