D 2016

Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání

HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Veronika RODOVÁ

Základní údaje

Originální název

Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání

Název anglicky

Developing didactic skills in teacher training

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016, od s. 124-137, 14 s. 2016

Nakladatel

Mendelova univerzita v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00090834

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7509-426-1

Klíčová slova česky

psychodidaktika; živý obraz; reflexe; kooperace; otevřené kódování; diskurzivní interpretace obsahu; didaktické dovednosti

Klíčová slova anglicky

still image; reflection; cooperation; open coding; discursive interpretation of the content; didactic skills

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2017 11:06, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příspěvek představuje vybrané výukové strategie, založené na psychodidaktické aplikaci vzdělávacího obsahu a umožňující zapojovat do procesu výuky percepci, kooperaci, tvořivost a reflexi jako moderní požadavky na kvalitu vzdělávání dospělých. Předkládá vybrané výukové situace, které jsou analyzovány kvalitativními metodologickými postupy, vycházejícími ze strategií otevřeného kódování a diskurzivní interpretace, což odpovídá typu akčního deskriptivního výzkumu.

Anglicky

The paper introduces selected educational strategies based on the psychodidactic application of educational content and enabling to involve perception, cooperation, creativity, and reflection in the process of education as the modern requirements for the quality of educating the adults. It presents selected educational situation, which have been analysed using qualitative methods based on the strategies of direct coding and discursive interpretation, which corresponds with the type of descriptive action research.