2016
Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání
HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Veronika RODOVÁZákladní údaje
Originální název
Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání
Název anglicky
Developing didactic skills in teacher training
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016, od s. 124-137, 14 s. 2016
Nakladatel
Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00090834
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7509-426-1
Klíčová slova česky
psychodidaktika; živý obraz; reflexe; kooperace; otevřené kódování; diskurzivní interpretace obsahu; didaktické dovednosti
Klíčová slova anglicky
still image; reflection; cooperation; open coding; discursive interpretation of the content; didactic skills
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2017 11:06, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek představuje vybrané výukové strategie, založené na psychodidaktické aplikaci vzdělávacího obsahu a umožňující zapojovat do procesu výuky percepci, kooperaci, tvořivost a reflexi jako moderní požadavky na kvalitu vzdělávání dospělých. Předkládá vybrané výukové situace, které jsou analyzovány kvalitativními metodologickými postupy, vycházejícími ze strategií otevřeného kódování a diskurzivní interpretace, což odpovídá typu akčního deskriptivního výzkumu.
Anglicky
The paper introduces selected educational strategies based on the psychodidactic application of educational content and enabling to involve perception, cooperation, creativity, and reflection in the process of education as the modern requirements for the quality of educating the adults. It presents selected educational situation, which have been analysed using qualitative methods based on the strategies of direct coding and discursive interpretation, which corresponds with the type of descriptive action research.