Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1354203, author = {Šimáně, Michal and Zounek, Jiří and Knotová, Dana}, booktitle = {XXIV. výroční konferenci České asociace pedagogického výzkumu s tématem "Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu", České Budějovice, 15.-16. září 2016}, keywords = {Basic school; teachers; communism; secularization policies; Czechoslovakia; oral history}, language = {cze}, title = {Učitelé základních škol jako nástroj ateizace společnosti v komunistickém Československu}, year = {2016} }
TY - CONF ID - 1354203 AU - Šimáně, Michal - Zounek, Jiří - Knotová, Dana PY - 2016 TI - Učitelé základních škol jako nástroj ateizace společnosti v komunistickém Československu KW - Basic school KW - teachers KW - communism KW - secularization policies KW - Czechoslovakia KW - oral history N2 - Cílem příspěvku je popsat a interpretovat každodenní situace, ve kterých učitelé museli plnit úkoly vládnoucí strany, respektive naplňovat nařízení Komunistické strany Československa (KSČ) podporující ateizaci společnosti. Konkrétně se zajímáme o to, jaké úkoly museli v tomto směru plnit a jakým způsobem se s těmito úkoly vyrovnávali. Současně s tímto cílem se zajímáme i otázku ideologicko-politické přípravy učitelů na tuto činnost během jejich studia učitelství. Zajímá nás, jakým způsobem se tato příprava uskutečňovala a jak ji učitelé vnímali.Výsledky výzkumu ukazují, že učitelé se při plnění úkolů komunistického vedení v otázkách ateizace společnosti dostávali do složitého postavení. To plynulo na jedné straně z očekávání vládnoucího režimu, že učitelé budou svědomitě a bez výhrad plnit jeho pokyny, na druhé straně snahou učitelů, co nejméně negativně zasahovat do života žáků, případně jejich rodičů. ER -
ŠIMÁNĚ, Michal, Jiří ZOUNEK a Dana KNOTOVÁ. Učitelé základních škol jako nástroj ateizace společnosti v komunistickém Československu. In \textit{XXIV. výroční konferenci České asociace pedagogického výzkumu s tématem ''Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu'', České Budějovice, 15.-16. září 2016}. 2016.
|