SUCHÁČEK, Petr. Studenti učitelství přírodovědných oborů: Za jakých podmínek se jim daří vyučovat dialogicky? In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Studenti učitelství přírodovědných oborů: Za jakých podmínek se jim daří vyučovat dialogicky?
Název anglicky Preservice science teacher students: Under what conditions they thrive teach dialogically?
Autoři SUCHÁČEK, Petr.
Vydání XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7394-596-1
Klíčová slova česky dialogické vyučování; mikrovyučování; učitelství přírodovědných předmětů; pregraduální příprava učitelů
Klíčová slova anglicky diaogic teaching; microteaching; science teacher; preservice teacher training
Štítky dialogické vyučování, mikrovyučování, pregraduální příprava učitelů, rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 16:37.
Anotace
V příspěvku si kladu za cíl představit výsledky výzkumu, který probíhal v rámci výuky předmětu pedagogická komunikace a byl zaměřen na studenty učitelství přírodovědných předmětů. Studenti měli za úkol implementovat v maximální možné míře prvky dialogického vyučování (otevřené otázky vyšší kognitivní náročnosti - OO VKP, uptake a otevřená diskuze- OD) do svého mikrovyučování (15 minutová výuka pro spolužáky). Studenti byli úspěšní v různé míře a dají se rozdělit do třech skupin. V čem se skupiny liší, bude také diskutováno
Anotace anglicky
The paper aims to present the results of research conducted during the lessons of educational communication and focused on preservice science teachers. Students were asked to implement in the maximum extent elements of dialogic teaching (open questions of higher cognitive demands, uptake and open discussion) into its microteaching (15 minutes lessons for their classmates). The students have been successful in varying degrees and can be divided into three groups. In what different groups, they will also be discussed.
Návaznosti
MUNI/A/1147/2015, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 06:30