ŘÍMÁNKOVÁ, Anna. Determinanty vzdělávacích výsledků žáků (Determinants of students' educational outcomes). In Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu. Sborník abstraktů z XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 15. – 16. září 2016 v Českých Budějovicích. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Determinanty vzdělávacích výsledků žáků
Name (in English) Determinants of students' educational outcomes
Authors ŘÍMÁNKOVÁ, Anna.
Edition Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu. Sborník abstraktů z XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 15. – 16. září 2016 v Českých Budějovicích, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7394-596-1
Keywords (in Czech) vzdělávací výsledky; autoregulace; osobnostní charakteristiky žáka; podvádění; očekávání učitele
Keywords in English educational outcomes; self-regulated learning; personal characteristics of students; cheating; teacher expectations
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 10/4/2017 19:29.
Abstract
Cílem posteru bude představit plán výzkumu zaměřeného na proměnné ovlivňující vzdělávací výsledky žáků. V rámci výzkumu budu primárně ověřovat, zda a jak silně souvisí vzdělávací výsledky žáků s jejich mírou autoregulace. Kontrolovat budu mimo to však ještě další intervenující proměnné týkající se zejména osobnostních charakteristik žáků. Cílem tak bude pomocí zvolených klíčových determinantů co nejlépe popsat a vysvětlit rozptyl výsledků žáků. Danou problematiku budu analyzovat jak na individuální úrovni, tak na úrovni třídy.
Abstract (in English)
The goal of this poster is to present the plan of a research project exploring the variables influencing the educational outcomes of students. The strength of influence between the self-regulated learning and the educational outcomes will be the primary focus of this research. Some other intervening variables will be studied as well, in particular the personal characteristics of students. The goal is thus to describe the variance of the students’ educational outcomes using the proposed determinants. This variance will be analyzed on both the individual and classroom level.
Links
MUNI/A/1147/2015, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 19/5/2024 12:13